goed tehuis gezocht voor vreselijk lieve parkietenman

Gestart door manette, april 12, 2006, 19:57:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manette

Lieve mensen, ik vind dit heel moeilijk maar ik wil het beste voor mijn lieve ventje.

Vorig jaar kwam Pepe onverwachts bij ons wonen nadat we hem op straat uit de bek van een kat gered hadden. Hij was gewond maar herstelde goed. Er meldde zich niemand voor hem, dus Pepe bleef bij ons -tot groot verdriet van onze hond. We dachten dat hij wel aan het parkietje zou wennen. Maar nu, 10 maanden later, raakt de hond nog steeds gestresst. Onze hond heeft een chronische ontstekingsziekte die zich in aanvallen manifesteert en erger wordt door stress, dus geen ideale situatie. Voor de hond heb ik 10 jaar geleden bewust gekozen, dus die gaat voor.

Bovendien krijgt Pepe daardoor niet de aandacht die hij verdient. De eerste paar maanden heeft hij in een aparte kamer gewoond en het laatste half jaar woont hij gezellig bij ons in de huiskamer. Hij is veel minder bang dan toen hij kwam, maar vanwege de hond (en werk en andere beslommeringen) kan ik niet echt 1 op 1 met hem 'trainen' om hem wat tammer te krijgen. Zijn grootste vriend is zijn spiegeltje, inmiddels een klein 'scheerspiegeltje' (zie avatar), want met de eerste spiegel was hij 15 uur per dag aan het seksen, wat ik erg zielig vond. Hij heeft ook een parkietenboom, waar een spiegeltje in hangt en dat is de enige manier om hem af en toe zijn vleugeltjes te laten strekken, want verder durft hij nergens op te landen. Hij komt wel af en toe op mijn vinger zitten vanaf de boom. Dat doet hij 'gratis'. In zijn kooi ontwijkt hij mijn hand en komt alleen op mijn vinger als ik trosgierst of iets anders heb. Ik zie dat hij pienter is en ik hem meer zou kunnen leren, maar door de hond lukt dat niet.

Omdat de hond niet goed reageert (en ziek wordt), overweeg ik Pepe weer in een andere kamer te hangen. Maar eigenlijk verdient hij meer en daarom deze oproep. Ik doe hem ook alleen maar weg als hij in zijn nieuwe huis veel beter af is dan bij mij. Het mooiste zou zijn als hij ergens komt waar al andere parkietjes zijn.

Pepe is vreselijk lief. Hij heeft mij nog nooit gebeten, ook niet in het begin toen ik hem af en toe vast moest pakken om zijn wondjes te verzorgen. Hij kletst de hele dag aan een stuk door. Tegen zijn vitamineblok, tegen de voederknijper, tegen zijn slaapstokje, maar vooral tegen zijn scheerspiegel. Hij kan af en toe behoorlijk druk zijn, maar echt krijsen doet hij niet veel.

Ik vind dit echt heel moeilijk. Pepe's eerste baasje heeft hem nooit gezocht en hem ook nooit verwend. Toen Pepe bij ons kwam, was hij niet piepjong meer (had al een ring om zijn oogjes) en toch kende en kon hij niets. Hij kende geen trosgierst, geen groente, geen fruit, geen speelgoed. Ook was hij superonhandig in zijn kooi, dus we dachten dat hij misschien uit een voliere kwam, maar ook met losvliegen was hij erg klungelig. En nu gaat zijn 2e baasje hem ook wegdoen! Terwijl ik dit type, zit meneer nietsvermoedend vrolijk in zijn kooi te kletsen.

Wij wonen in Amsterdam, maar uiteraard is ook een 'ver' goed huis geen bezwaar. Ik kom hem brengen, waar je ook woont (behalve naar Aruba dan).

Komend weekend zijn wij 3 dagen weg en kan ik geen mail lezen (Pepe gaat dan naar mijn moeder en nee, helaas, zij wil hem niet permanent hebben), maar mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, mail me dan gerust.

Sorry dat dit zo'n lang verhaal is geworden, maar allen maar 'goed tehuis gezocht voor parkietje, dekte de lading niet. Ik wilde graag vertellen hoe lief hij is en waarom hij een beter huis verdient.

Ik voel me best een beetje triest nu ik dit bericht post.

groetjes,
manette

Ingrid

Hoi Manette,

Ik hoop dat je snel een goed tehuis voor Pepe vindt....kan me voorstellen dat het je verdriet doet. Laat je het weten wanneer je iemand hebt gevonden die de zorg voor Pepe op zich wil nemen?

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Wat ontzettend jammer nou...... :(
Laten we hopen dat er iemand (met een voliere?) zich meldt en dit lieve manneke liefdevol op wil nemen.


manette

Ja, ik vind het zelf ook heel jammer.

Voor alle duidelijkheid: als ik geen goed huis voor hem vind, gaat hij NIET naar de vogelopvang.
Dan blijft hij hier en zal hij moeten verhuizen naar een andere kamer, maar daar heb ik het zelf dan weer zo moeilijk mee. Dan probeer ik continu op 2 plaatsen tegelijk te zijn en daar word ik heel onrustig van  ;)

Parkieten-Freak

We wachten gewoon rustig af Manette.
Wellicht komt er binnenkort een prins of prinsens, (al dan niet met een wit paard), die jouw lieverd graag op wil nemen! ;)


Carla

Ik heb je net een PB gestuurd. Ik hoor wel wat je ervan vindt! ;)

Moppers

Als je een maandje eerder was geweest, had ik hem graag van je overgenomen. Ik heb er drie weken geleden twee bij de dierenambulance geadopteerd.

Het is moeilijk om afscheid van hem te nemen, maar je doet het omdat je het beste voor hem wil, en dat is een pluim waard! Ik hoop dat je snel iemand vindt.

Wat zijn eigenlijk je bezwaren wat betreft een vogelopvang?
Misschien kan je daar laten weten dat je een parkietje hebt voor wie je een huis zoekt, zodat zij mensen die op zoek zijn naar een parkietje kunnen doorverwijzen naar jou.

manette

Wat goed van je Moppers dat je 2 parkietjes geadopteerd hebt.

Eerlijk gezegd loop ik al een tijd met het idee dat Pepe ergens anders beter af is, maar ik kon de beslissing maar niet nemen. Want we zijn erg aan hem gehecht geraakt, het is een lief vogeltje dat leuk reageert.

Ik heb helemaal geen bezwaren tegen de vogelopvang. Integendeel. Die doen erg goed werk voor vogeltjes die anders kansloos zijn. Toen ik Pepe vond, had ik hem op dat moment naar de vogelopvang kunnen brengen. Ik heb ze gebeld, en ze zeiden me dat een parkietje dat door een kat gegrepen is, meestal de volgende dag dood is (ivm infectie) Ik besloot toen hem daar niet naartoe te brengen om daar dood te gaan, maar hem zelf liefdevol te verzorgen tot zijn dood (de volgende dag). Maar het dappere beestje knapte op en toen was ik al teveel aan hem gehecht om hem nog weg te willen doen (behalve naar zijn rechtmatige eigenaar). Het zou zo krom zijn hem nu alsnog naar de vogelopvang te brengen.

Idske

Heej!

Ik snap dat je het heel moeilijk vind, toen ik dit las kon ik mijn emoties niet helemaal binnenhouden, maar ik wil je heel veel succes hiermee wensen, helaas is het voor mij ook niet mogelijk voorlopig om een pietje erbij te nemen. Maar je bent hier op een site met parkietenliefhebbers dus als het iemand van de site is die Pepe op wil nemen weet je zeker dat hij goed terecht komt! Maar ik snap je dat je je erg triest voelt en daarom wil ik je heel veel succes en het beste wensen!

Liefs, Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

manette

Engelen bestaan!! En sprookjes ook!
De prinses op het witte paard is langs geweest!

Ze was vanavond vermomd als engel en had, vanwege de afstand, haar witte paard ingeruild voor een zilvergrijze Opel Zafira met Belgisch kenteken. Zij werd bijgestaan door 2 allerliefste hulpengeltjes die zich de hele terugreis over Pepe zouden ontfermen. Pepe had zijn allerbeste vriend De Spiegel bij zich en ging al tjilpend de auto in.

Ik kan het nog steeds niet geloven dat iemand helemaal vanuit West-Vlaanderen naar Amsterdam komt rijden om een parkietje op te halen. Dit is echte parkietenliefde. Ik heb uiteraard aangeboden hem te komen brengen, maar daar wilde de prinses niets van weten. Ik weet zeker dat Pepe een fantastische tijd tegemoet gaat in de voliere met veel vriendjes en een paar vriendinnetjes.
Als dat geen happy end is!

Carla, je bent een engel! Heel erg bedankt.
En verder iedereen bedankt voor de lieve meelevende woorden en de PB's die ik heb gekregen.

En hier, hier is het stil in huis...


Ingrid

Hoi Manette,

Ik krijg kippevel na het lezen van je berichtje... Fantastisch dat Pepe een goed thuis heeft gevonden bij Carla, daar is hij zeker in goede handen!!! Dat het stil is in huis kan ik me voorstellen, het zal wel wennen zijn.
Gelukkig zul je vaak even kunnen vragen hoe het met Pepe is, nu hij opgevangen is bij een (expert)lid van dit forum. Dat moet ook wel een heerlijk gevoel geven toch?

Groetjes, Ingrid

Carla

Ik zit hier tranen met tuiten te huilen. Je berichtje pakt me echt.
Pepe zit hier wat onwennig te kijken naar de andere parkietjes. Er staan hem nog veel nieuwe ervaringen te wachten. Morgen is voor hem de grote dag. Dan kan hij vriendjes kiezen zoveel hij er wil.
Ik hoop dat hij het bij mij even goed heeft als bij jou en je man. Het is echt een vrolijke parkiet. En dat kan alleen maar als een parkietje zich goed voelt in zijn vel.

Ik wens je nogmaals te bedanken voor pepe en jullie gastvrijheid.
Een dikke MERCI

Groetjes Carla, Elise en Evelyn

manette

En nu moet ik ook huilen omdat ik zie dat je je handtekening hebt aangepast, Carla!






Parkieten-Freak

Lieve mensen,
DIT IS TOCH FANTASTISCH!!!!!! :D
Dit zijn prachtige momenten waarop ik blij ben dat de forumleden elkaar niet alleen met raad, maar ook met daad bijstaan!
Dierenvrienden onder elkaar. Daar doen we het toch allemaal voor?  :D
Complimenten Carla, maar ook aan Manette die Pepe destijds opgevangen en verzorgd heeft, en nu gehandeld heeft in het belang van Pepe.
Toppie. Alle twee! :)


Sonja

Hoi Manette,

Wat geweldig dat Pepe bij Carla mag komen wonen!!! Nu weet je zeker dat hij in een warm liefdevol nestje terecht is gekomen, en nog parkietenvriendjes op de koop toe! ;D
Je zult hem ongetwijfeld missen, maar toch fijn dat je nu nog op de hoogte kunt blijven hoe het hem vergaat bij Carla. Zo blijft Pepe toch nog een klein beetje bij je. ;)


Hoi Carla,

Ik vind het meer dan fantastisch wat je allemaal voor dieren, en in dit geval voor parkietjes overhebt, woorden schieten tekort.......SUPER!!!! ;D

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Ooohhh wat een superleuk nieuws!!!! Super Carla, je bent echt een engel!! ;D En wat fijn voor jou Manette, dat Pepe bij parkietenvrienden in hard en nieren mag gaan wonen. ::) Zo kan Carla je af en toe toch nog even vertellen hoe het met Pepe gaat.

Ik was ook al druk voor je aan het lobbyen gegaan. Voor een van mijn vrienden kwam je oproepje net een maandje te vroeg, want hij is druk met een verhuizing. Gelukkig voor Pepe en jou was daar ineens Carla! T is echt een sprookje op deze manier

..... en ze leefden allemaal nog lang en gelukkig!

Groetjes
Chantal

Carla

Pepe heeft ondertussen de grote stap in het onbekende gezet. Hij is helemaal alleen , met wat hulp van z'n lievelingsspiegel, uit zijn reiskooitje gekomen en heeft al uitvoerig kennis gemaakt met zijn toekomstige vriendjes.
Manette, er zijn wat foto's naar je op komst van de eerste kennismakingen.
De spiegel hangt nu naast de voerderplaats zodat Pepe snel eten kan vinden. Hij heeft al uitvoerig zitten vertellen. Hopelijk houdt hij zijn Amsterdams accent nog een tijdje.

Hip hip hoi op onze hollandse pepe. ;D

Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Hey

Dit is gewoon fantastich nieuw ;D
Zo heeft pepe een heel goede thuis gevonden ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

Wat geweldig dat Pepe bij Carla woont! Heeft hij tenminste 'n echt goed thuis gekregen. Ik heb dit al eerder gelezen maar mocht niet reageren van'm'n vriend omdat we er al 4 hebben. Toch ben ik erg blij dat de kleine nu bij Carla woont.

Geweldig dames!!! :-* :-[ :-X

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses