Waarom gebeurt mij dit :(

Gestart door boefje, april 11, 2006, 08:42:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Om jullie een beetje voor te bereiden ik heb een voliere met 14 parkieten, waarvan ik er 4 koppeltjes heb, nou was het 2/3 maanden terug weer raak bij 2 koppeltjes , (de nestkastje hangen binnen) maar ik heb daarmee een boel te lijden gehad , want bij beide nestjes waren er een paar dood, dus toen hield ik er drie over van de 9 ofzo, dus ik het boosdoenertje eruit gehaald bewust met een mannetje, heb ik dr voor 2 weken terug weer in de voliere gedaan samen met het mannetje, dit scheen goed te gaan , nou gisteren kwam ik thuis van een tentamen, (toen waren de jonge 6 weken oud) zag ik een van het vrouwtje aan het bloedde, leek alsof ze was aangevallen , dus ik in het nestkastje aan het kijken en ja hoor daar zit weer dat ene vrouwtje die toen dat andere nestje ook aangevallen heeft, (ik snap alleen niet waarom ze nu de hele tijd nestje kapot maakt want voor de tijd ging het altijd goed !) maar er zat nog maar een jong in de andere zat op de grond, dus ik was boos, had het nestkastje eruit gehaald omdat het jong dood was. Ik met het vangnetje de parkiet gevangen en mee naar binnen genomen om haar uit eindelijk in een hokje te doen, wat bleek nou mijn vader wou het netje gebruiken want hij had een stukje van het net nodig dus de parkiet is onsnapt (die alle nestje tot nu toe had vernield) , en is niet meer terug gekomen :'(  :(
Kom ik zonet aan het kijken (ik heb  nu nog 1 vrouwtje ook een koppeltje die op eieren zit maar dat is een beginneling) want zondag zou het eerste eitje uitkomen maar er was toen nog niks, kijk ik in het hok zit daar nu in een keer een vrouwtje (ook een van het koppeltje) in haar nestkastje en er was een jong uit maar die is helaas overleden zo te zien is ze/hij gebeten maar er zijn nog 3 eireren over.

Wat doe ik verkeerd, er hangen genoeg nestkastjes ik heb al eerder jonge gehad met de vrouwtjes die er al in zaten, ik heb eigelijk zoiets van ik haal de kastjes weg en dan kunnen ze niet meer broeden maar dat vind ik ook zo zielig , die beestjes hebben ook hun behoeftes! :-*

Safrena

Hey boefje

Wat een verhaal :-\

Als ik me niet vergis is het ene vrouwtje die altijd de eitjes en en kleintjes doodde en de popjes tijdens het broeden lastig maakte ontsnapt en weggevlogen ???

Er is dus een ander popje dat dat in het broedblok van het broedend popje zit en de eitjes stuk maakt en het kleintje heeft gedood ???

Heb je meer broedblokken dan koppeltjes???
Heeft dit vrouwtje ook haar eigen broedblok en een mannetje???

Als ze echt het broedend popje lastig blijft maken kun je haar samen met haar partner toch beter apart zetten tot na de broedtijd
Geef haar dan ook een broedblok en wie weet ;)

Vele groetjes

boefje

heey Safrena ik heb meer broedhokken dan koppeltjes! zodat ze keus hebben, voor de rest heeft dat vrouwtje wel een mannetje! ik heb de eieren weg gegooit want ze lagen allemaal aan de kant en waren erg koud, het vrouwtje schijnt dat niks te doen het ging haar waarschijnlijk gewoon om het nestkastje, ik vind het alleen raar dat dit nu gebeurt want ik had dat vrouwtje al langer (het mannetje niet daarvoor was ze alleen) in mijn voliere en toen zijn de nestjes ook goed gegaan! maar waarom deze periode nu zo rot verloopt snap k niet. maar ik hoop dat je nog een andere oplossing hebt voor mij want de hele tijd apart zetten is ook niet wat. groetjes boefje