voer opgeven

Gestart door marretje, april 09, 2006, 20:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marretje

Wij hebben 2 parkieten Sjakie van 10 weken, en Cosmo van ongeveer 8 weken. Nu geeft Sjakie zijn eten op en lijkt daarmee Cosmo te voeren. Mijn vraag is doen dit mannetjes of popjes  of doen ze allebei dit gedrag. Mijn vermoeden is nl. dat Sjakie een popje is en Cosmo een mannetje ivm de neusdoppen

Maur@

Ze zijn nog wel erg jong om elkaar te voeren. Maar mannetjes geven hun eten op en voeren daarmee de poppen. En met de leeftijd die jouw parkietjes hebben kun je haast niet zeggen wat ze zullen worden, man of pop. Geduld, na de eerste jeugdrui komen de werkelijke kleuren van de doppen door en zul je het weten.

Daisy1988

hey.

ik had dit ook .. 2 jongen van 6 weken toen.. lijkt dat het 2 popjes zijn..
het zijn dus zusjes.

maar de oudere gaf de 1 dag jongere ook wel is te eten als die maar genoeg bleef aandringen :P

marretje

Zou het niet zo kunnen zijn dat Sjakie gewoon helemaal verliefd is op Cosmo of doen dan alleen mannetjes het? Het maakt mij ook niet uit of het een mannetje is of een popje het zijn schatjes. maar Sjakie heeft een blauwe dop met kleine witte kringetjes rond de gaatjes en Cosmo een paarse neus zonder wit erin.

Safrena

Hey marretje

Welkom op het forum

Ook jongere parkietjes doen dit bij elkaar
Echter is het niet geslacht gebonden ;)
Ik heb vier popjes en zij doen dit ook af en toe bij elkaar
maar het is wel een teken dat ze ellkaar graag zien ;)

Vele groetjes

marretje

ow oke bedankt voor de snelle reacties ik vind dit trouwens een topsite heb al veel informatie gevonden over vragen die ineens voor de dag komen.  ;D