Wolkje eet ontzettend veel

Gestart door Annemarie, april 09, 2006, 16:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annemarie

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op de parkietenfreaksite heb kunnen posten wegens tijdgebrek. Uiteraard had Sjors geen last van het tijdgebrek hoor!
Nu heb ik sinds gisteren een parkietje erbij: Wolkje.
Sjors en Wolkje zitten samen in een hok en dit gaat heel goed. Ze zijn nieuwsgierig naar elkaar. Ze zijn alleen nog niet zo gewend aan elkaar dat ze al echt met elkaar spelen, maar het gaat wel goed.

Wolkje kan al zelfstandig eten. Ze hadden me aangeraden om ook een bakje met eten op de grond te zetten, maar Wolkje at al meteen uit hetzelfde bakje als Sjors. Waarschijnlijk afgekeken van Sjors.
Maar dan nu mijn vraag: Wolkje eet ontzettend veel. Zeker in verhouding met Sjors. Is dit normaal? Eten jonge vogeltjes altijd veel in het begin? Ik weet nl niet meer hoe het ook al weer wat bij Sjors toen hij klein was..  ::)

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij deze vraag..

Groetjes,

Annemarie

Even de titel van het berichtje aangepast, zo is het duidelijker. Gr. Ingrid

Nina

Mijn parkiet, Kipje, eet ook zo ontzettend veel!

Ik geef elke dag in zijn bakje 1.5 theelepel "gewoon" parkietenzaad  en +/- een half theelepeltje eivoer (op eivoer is hij overigens niet dol). Wat vroeger in de middag (soms 's ochtends) krijgt hij een klein beetje appel uit de hand. Daarnaast krijgt hij van mij 's middags als ik thuis kom iets lekkers uit de hand, zoals een klein beetje spreekzaad (werkt natuurlijk niet maar hij vindt het heerlijk), eventjes aan zo'n knabbelstick knabbelen of wat trosgierst.

Best veel, dacht ik zo. Voor hem niet dus! Als ik aan het eind van de dag aan het opruimen ben, een heel klein spreekzaadje tussen mijn vingers van de grond pak vliegt hij als een dolle erop af en als die op is, gaat hij al mijn zakken, handen en gezicht na of ik nog iets heb.

Ik vraag me dus ook af of dit wel normaal is! Mijn parkiet is vermoedelijk +/- 4 maanden.

Annemarie

Het gaat heel goed met Wolkje!  ;D
Zijn eetgedrag is normaler geworden. Hij/zij is wel gek op allerlei lekkernijen. En hij/zij houdt van badderen wat Sjors eigenlijk nooit deed en nu wel begint te doen, omdat Wolkje het ook doet. Leuk om te zien!
Ik weet alleen nog niet of Wolkje een mannetje of een vrouwtje is.. Als het een vrouwtje is, dan kunnen er dus nog een keer jonge parkietjes hier komen. Niet dat dit echt de bedoeling is, maar als ze een nestje zouden bouwen en er komen eitjes, dan vind ik dat prima. Zo is het in de natuur ook hè?! En als je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zet, dan is die kans best groot denk ik...

Ben Van den Berge

Hange je best wel broedblokken . Veel geluk ermee  ;D