Man weghalen of laten zitten

Gestart door Maur@, april 09, 2006, 10:41:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Pop heeft 5 eieren liggen. De man voert goed, tenminste dat denk ik ze is niet mager, maar als de pop eruit komt om even zelf te eten, te drinken of te ontlasten laat de man haar geen seconde met rust en probeert bovenop haar te kruipen. Ze krijgt gewoon geen kans om even iets te eten van het groenvoer of zaad. Ze springt dan een minuut aan alle kanten door de kooi en verdwijnt dan maar weer in het blok. De man zit ook van de 24 uur zeker 10 uur in het blok en toen ik van de week keek, zat de man bovenop de pop. Ik heb vanmorgen maar een klein beetje zaad in het broedblok gelegd zodat de pop er niet uit hoeft om te eten. Wie heeft hier ervaring mee?

Annika

jee wat lastig, ik zou het eigenlijk niet weten. In principe zou de man de pop moeten voeren, maar in dit geval is het meer lastig valen  :o Kleintje hier kan er ook wat van, maar niet zo erg (Vledder laat het niet toe, die bijt gelukkig van zich af) Ik zou echt niet weten wat wijsheid is. Ik denk dat je popje momenteel zelf kan eten zonder gevoerd te worden, maar mochten er dadelijk meerdere eitjes uitkomen lijkt het me lastiger worden. Vledder heeft volgens mij afgelopen nest alleen gedaan, maar dat was maar 1 jong, daarvoor hielp Kleintje met alles.

Je hebt dus eigenlijk niets aan mijn antwoord, hopelijk zijn er mensen die een goed advies kunnen geven.

Succes ermee!

Groetjes Annika

Safrena

Hey Maur@

Je Hebt wel een heel actief mannetje  :P

Ik zou het mannetje erbij laten zitten. Tenslotte zal hij meehelpen met het grootbrengen van de kleintjes.
Als de kleintjes uit het ei zijn moet hij er ook voor zorgen dat het popje voldoende eten krijgt
Wat je misschien wel kan doen is als het popje even uit het blok komt zorgen dat het mannetje haar dan niet stoort zodat ze rustig haar behoeften kan doen
Verder zou ik er niet veel aan doen en de natuur zijn gang laten gaan zolang er geen eitjes stuk gaan en het popje het toelaat
Zoals Annika al zei als het popje het echt niet wil zal ze het ook niet toelaten.

vele groetjes

Maur@

Zo gauw ik ook zie dat zij uit het blok gaat ga ik bij de kooi zitten en als Angel een poging onderneemt schijn ik even met de schouwlamp op hem, dan schrikt hij even en kijkt mij zeer geirriteerd aan, zijn probleem. Maar dan heeft zij een paar seconden om een hap te nemen. En dat wel heel actief mannetje. Ik las dat er één "het" nodig is om de streng eieren te bevruchten. Dat hebben ze enkel vergeten te vertellen aan Angel. Ze wil ook niets meer van hem, maar ze krijgt gewoon geen rust buiten het blok bijt niet van zich af maar schiet het blok maar weer in.

Goed Angel laat ik dus maar bij Carla in de kooi.

Annika

Citaat van: Maur@ op april 09, 2006, 14:19:53
Ik las dat er één "het" nodig is om de streng eieren te bevruchten. Dat hebben ze enkel vergeten te vertellen aan Angel.

aan Kleintje dan ook zeker, want ook die blijft maar aan de gang als ie de kans krijgt  ;) Hier is dus het geluk dat Kleintje niet opdurft tegen Vledder en 'het' dus alleen gebeurd als Vledder dat ook wil. Hier is tijdens de broedperiode ook min. 5 keer per dag 'peepshow' van minutenlang achter mekaar

Maur@

Ach ik heb net even goed naar Carla gekeken, ze is toch wel een beetje mager vogeltje aan het worden. Zo lekker dik als ze de "broed" in ging is het nu wel een scharminkeltje aan het worden. Ik heb een handje trosgierst in het blok gelegd, ik hoop dat zij het eerder ontdekt dan Angel en er even lekker van kan snoepen.

Carla

Citaat van: Maur@ op april 09, 2006, 14:19:53
Zo gauw ik ook zie dat zij uit het blok gaat ga ik bij de kooi zitten en als Angel een poging onderneemt schijn ik even met de schouwlamp op hem, dan schrikt hij even en kijkt mij zeer geirriteerd aan, zijn probleem. Maar dan heeft zij een paar seconden om een hap te nemen. En dat wel heel actief mannetje. Ik las dat er één "het" nodig is om de streng eieren te bevruchten. Dat hebben ze enkel vergeten te vertellen aan Angel. Ze wil ook niets meer van hem, maar ze krijgt gewoon geen rust buiten het blok bijt niet van zich af maar schiet het blok maar weer in.

Goed Angel laat ik dus maar bij Carla in de kooi.
Waw je hebt een parkietje die dezelfde naam draagt als ik.