Poll: Nieuwe artikelen voor op website

Gestart door Parkieten-Freak, april 07, 2006, 22:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aan welk onderwerp heb je het meest behoefte?

Ziekten bij vogels
6 (14.3%)
Gedrag en opvoeding
33 (78.6%)
Verzorging
2 (4.8%)
Voeding
0 (0%)
Uitbreiding van de FAQ
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stemmen gesloten: mei 07, 2006, 22:32:55

Parkieten-Freak

Beste forumleden, :)
Het wordt weer eens tijd om wat nieuwe artikelen te gaan schrijven voor de website.
Nu is mijn vraag: waar welk onderwerp gaat jullie interesse het meeste uit?
Het zou fijn zijn als jullie dit toe willen lichten. Als je bijvoorbeeld graag iets meer zou willen weten over ziekten, vermeldt dan om welke ziekte het gaat.
Graag zou ik ook willen weten, of jullie bepaalde onderwerpen missen op de website.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Met vriendelijke groeten,
De mod's en beheerders van Parkieten-Freak en Donkey Online :)


Ingrid

Ik mag als moderator ook wel stemmen toch?? Ik heb gekozen voor gedrag en opvoeden omdat ik denk dat basisinformatie onmisbaar is bij de aanschaf van een parkietje. Ook gezien de vele vragen op het forum denk ik dat het een welkome aanvulling is op de website. Wellicht worden parkietjes met deze informatie goed opgevoed en is heropvoeding (denk aan het afleren van bijtgedrag wat ongemerkt is aangemoedigd) niet zo vaak meer nodig.

Parkieten-Freak



Chicowen

Hej,
Ik stem ook voor gedrag en opvoeden, want zoals Ingrid ook al zei wordt er nog veel gevraagd naar bepaald gedrag van parkieten. Misschien bijvoorbeeld ook meer over wanneer en hoe van de pubertijd van de parkiet.
Eigenlijk gewoon de dingen waar op t forum nog veel naar wordt gevraagd.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Annika

#4
ik kies voor ziekten. Zoals we allemaal weten zijn er de laatste tijd een aantal parkietjes flink ziek geweest en ik vind het dus van levensbelang dat daar veel aandacht aan wordt besteed.
Aangezien parkietjes dus meesters zijn in het verbergen van ziekte, is het zaak heel gauw te handelen als je parkietje symptomen van ziekte vertoond en misschien dan dus handig als je er zelf iets vanaf weet.

Groetjes Annika

Had je een speciale ziekte in gedachte, of gaat het meer om z.g. "alarmsymptomen" die erop wijzen dat een parkietje ziek is?
Gr. Anneke

Maur@

Ik zou graag meer zaken over broeden willen lezen. Bijvoorbeeld iets simpels. Wat gebeurd er met de eierschalen als de jongen uit komen. Gooit de moeder die uit het blok? Gewoon simpele zaken,

Parkieten-Freak

Broeden (in de breedste zin van het woord) is een onderdeel waar ik erg weinig vanaf weet. Ik heb er helemaal geen ervaring mee en vind het mede daarom niet gemakkelijk om daarover een goed artikel te schrijven. :'(
(Destijds heb ik het onderwerp ook bewust weggelaten op de website).
Mochten er forumleden zijn die het leuk vinden om een artikel over broeden te schrijven dan hoor ik het graag! :)


Annika

Citaat van: Annika op april 08, 2006, 13:39:40
Had je een speciale ziekte in gedachte, of gaat het meer om z.g. "alarmsymptomen" die erop wijzen dat een parkietje ziek is?
Gr. Anneke

het laatste dus : de alarmsymptomen en meest voorkomende ziektes

Parkieten-Freak

Inmiddels heeft Safrena aangeboden een artikel over broeden te gaan schrijven. :)
Dat is mooi mensen!



Meltjuh

Omdat ik studeer voor dierenartsassistent vind ik ziektes het boeiendst  ;D

Jippie

Ik heb ook gekozen voor gedrag en opvoeding. De basis moet goed zijn, daar ben ik van overtuigd!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Sonja

Ook ik heb gekozen voor gedrag en opvoeding.
Dat vind ik gewoon 1 van de belangrijkste dingen waar je je goed in moet verdiepen voordat je tot de aanschaf van een parkietje overgaat.

Groetjes, Sonja.

Sam

ik heb ook gekozen voor gedrag en opvoeding.
Ik vind het leuk om te lezen hoe het andere parkietjes vergaat, hij zij reageren en hoe je ze het beste op kunt voeden, hoe je ze dingen kunt leren.

Parkieten-Freak

*even omhoog geschopt  :-X*
Je mening wordt op prijs gesteld mensen!


manette

Ik heb ook gestemd op gedrag en opvoeding. De afgelopen 10 maanden heb ik ervaren dat parkietjes minstens even slim zijn als honden en ook op dezelfde manier reageren en leren. Over het opvoeden van honden verschijnen jaarlijks tientallen boeken, met soms ook nieuwe inzichten. En hoewel ik van mening ben dat je parkieten op dezelfde manier als honden kunt/moet opvoeden en trainen (namelijk door middel van beloning van het positieve gedrag en negeren -of nog beter vermijden- van het negatieve gedrag) is het natuurlijk geweldig als er speciaal voor parkietjes iets over geschreven wordt.

Ben Van den Berge

Ook gedrag en voeding , omdat eens ik men parkietjes krijg heb ik het ZEKER nodig :p  Ik trouwens dat ik dit weekend aan men voliere begin , YES  ;D

Nina

Ik heb gestemd op verzorging. Daar kan je naar mijn mening de meeste vragen stellen, het begrip verzorging is immers erg groot  :)!

Mylène

Ik heb gekozen voor gedrag en opvoeding omdat ik graag alles wil begrijpen wat onze Jippie doet en hoe hij zich voelt, Ik heb door lezen op de site ontdekt dat gedrag mede bepaald wordt door de leeftijd van het parkietje en dat weet ik van Jippie niet, dus vind ik sommige dingen die hij doet moeilijk te verklaren. Verder zie ik uit naar een nieuw artikel ;D

Sanne

Hoihoi,

Ik heb gekozen voor gedrag en opvoeding. Er wordt veel over gevraagd op 't forum, en er is ook al veel over gezegd, maar het zou fijn zijn als er een uitgebreid artikel zou zijn over het gedrag van parkietjes, en wat de opvoeding van een parkietje allemaal met zich mee brengt (een soort van samenvatting van wat d'r allemaal op 't forum gevraagd is). Ik denk dat dit vooral voor mensen die een parkietje aan willen schaffen, of net een parkietje hebben erg handig zou zijn.

Groetjes Sanne en Simba

pascalparkiet

aangezien de website parkietenfreak heet en niet grasparkietenfreak kunnen er wel dingen staan over de valkparkiet, ik heb een heel leuk artikeltje over het spelen met de valkparkiet geschreven want ik wilde een eigen site maken maar geen tidj voor dus dat zou leuk zijn!