ei uit hok

Gestart door aischa0070, april 07, 2006, 10:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aischa0070

Beste allen,


Mijn popje heeft over enkele dagen eitjes gelegd, gedurende een tijdje is ze er gaan opzitten in haar hokje maar niet lang. Deze morgen heb ik gezien dat de 2 eitjes op de bodem lagen van de volière  :( Wat moet ik dat geval doen.

Kan iemand mij aub raad geven?

Dank bij voorbaat.

Safrena

Hey aischa0070

Als de eitjes geschonden zijn kun je ze alleen maar weggooien
Is er niks aan de eitjes kun je proberen om ze terug te leggen

Echter als het popje ze eruit gegooid heeft vrees ik dat ze deze er opnieuw zal uitgooien en dan gooi je deze  best weg

vele groetjes

Carla

Ik heb een popje die steevast de onbevruchte eitjes overboord gooit. Maar meestal niet zo vroeg in het broedproces. Zo net voor de eitjes uitkkomen kiepert ze de eventuele onbevruchte eitjes overboord.

aischa0070

Is dat een normaal gedrag voor een popje?

Ik was zo blij toen ik die eitjes zag, maar dagen nadien toen ze deze op de bodem had gegooid was ik triestig.

Is er nog hoop dat het popje ooit nog eitjes gaat leggen?

Alvast bedankt voor jullie raad en advies. :)

Safrena

Hey aischa0070

Er zijn inderdaad popjes die dat doen ;)
andere popjes blijven gewoon broeden zelfs al zijn de eitjes niet bevrucht

Het verschil van popje tot popje

Het is nog best mogelijk dat je popje opnieuw eitjes gaat leggen en deze wel gaat uitbroeden

vele groetjes

aischa0070

Laat ons hopen hé  ;D

Ik zal ze nog meer verwennen wie weet........ ;)


Prettig weekend

Maur@

Ook onze Ivory gooide de onbevruchte eieren uit het blok. Dit na ongeveer een dag of 9/10. Ik denk dat de natuur gewoon zegt, waarom je energie besteden aan iets wat er niet is. En of ze in dezelfde periode, dus vlak na deze leg, nog gaan leggen, dat weet ik niet. Maar een andere leg een paar maanden later is er wel gewoon geweest. Echter, wel bevrucht maar niet uitgekomen.

aischa0070

Beste,

Ik laat alles gewoon zijn gang gaan en we zullen wel zien hoe het verloopt. Het belangrijkste is dat het popje niet in een depressie valt en dat ze gezond blijft.

Groetjes aan allen