HELP!! Jonkies nog niet uitgevlogen, maar moeder overleden

Gestart door robert_645, april 06, 2006, 15:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robert_645

Help.

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Robert uit Spijkenisse.
Ik woon in huis met mijn 10 parkietjes die in een zelfgemaakte kooi
wonen van 1.20 x 0.60 * 1.50 m (Lengte x Breedte x Hoogte).
Tevens heb ik een broedhokje in het hok hangen waar goed gebruik van
wordt gemaakt. Ook op dit moment wordt het broedhokje bewoond door
5 jonge (3 weken uit het ei) parkietjes.

Alleen heb ik een probleem, vanochtend kwam ik helaas de moeder van het
nestje dood op de grond van de kooi tegen. De vader is zo te zien op zoek naar de moeder maar geeft gelukkig de jongen nog wel te eten.

Tevens was er direct een ander stelletje dat het broedhokje in wilde pikken en het popje van het 2e stel ging ook het hokje al in en pikje naar de jongen. Nu heb ik het 2e stel uit de grote kkoi verwijderd en voorlopig in een aparte kooi gezet, maar nu eindelijk mijn vraag. Ik het voldoende voor de jonkies als alleen het mannetje ze voedt.

Ik wacht vol verwachting de racties af. Alvast bedankt.

Groeten Robert

Carla

Normaal zou dit geen probleem mogen vormen.De vader zal inderdaad instaan voor het voeren van de jongen. Zijn je parkietjes al helemaal bedenkt met veertjes? Mocht je een ander koppeltje hebben dat broed dan zou je de parkietje daarbij kunnen onderbrengen maar ik meen te verstaan dat dit niet het geval is.

robert_645

4 van de 5 jonkies beginnen nu langzaam veertjes te krijgen.
Ik heb er een foto bijgedaan van de vogels op dit moment.
Carla bedankt voor je snelle reactie

[verwijderd door de beheerder]

Carla

Aangezien je parkietjes binnenshuis verblijven en je meerdere jongen hebt is het niet nodig om de parkietjes extra warm te houden. Je kan regelmatig chekken of de krop voldoende gevult blijft. Zo kan je jezelf ervan vergewissen dat de papa zijn taak goed vervult. Veel geluk met de jonkies !! ;)