ze gaan er elke keer uit

Gestart door boefje, april 06, 2006, 13:11:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

 ??? mijn jonge zijn bijna 6 weken oud maar ze gaan sinds een week al de hele tijd uit het blok terwjil ze niet kunnen vliegen moet ik ze nu hele tijd terug zetten of moet ik ze gewoon op de grond laten zitten? tot nu toe heb ik ze de hele tijd terug gedaan maar ze blijven eruit gaan vanmorgen kwam ik zelfs in de voliere bleek dat een van de jonge bij een andere moeder zat terwijl zij rustig op dr eieren aan het broeden was , toen heb ik het jong voorzichtig weg gehaald en bij dr goede moeder gezet die gewoon in het nesthokje zat alsof ze eieren had (ze heeft ook wel elke keer eieren maar die haal ik wel anders word het waarschijnlijk teveel voor d'r ) :-[

Safrena

Hey boefje

Dat is normaal hoor dat de kleintjes al uit het broedblok komen
Dat doen ze normaal al vanaf een viertal weken
Laat ze gewoon maar lekker doen
Normaal leert papa ze vliegen en kunnen ze dus zelf weer in hun blok
Als blijkt dat ze echt niet zelf terug kunnen kun je dan zelf doen maar dan alleen tegen de avond.
Zorg zelf ook voor wat voer op de bodem van de kooi

als ze bij het andere popje gaan kijken in het blok lijkt het me toch dat ze kunnen opstijgen  ;)
Zolang het andere popje er geen probleem over maakt of niet agressief wordt tegen de kleintjes kun je ze gerust af en toe een kijkje laten nemen ;)
Echter uiteindelijk moeten ze wel iedere keer terug bij hun eigen mama

vele groetjes

boefje

 ;D er is eten zat dus dat scheelt alweer , ik maak me echter zorgen over 2 jonge want daarvan zijn de ouders een beginneling die hebben nog nooit baby's gekregen ! hun moeder ligt alleen maar in het nestkastje en het mannetje slooft zich uit om de jonge een beetje schoon te maken en ze te voederen , het vrouwtje eist verder veel aandacht van het mannetje (dat mannetje is onze oude huisparkiet dus is gewent aan mijn hand) om de 2 dagen dan wil ik dat het vrouwtje eruit gaat zodat ik de stront an de jonge beetje van de poten af kan halen want het zijn echt grote klompen! wat betreft dat jong wat vanmorgen in het verkeerde broedhok zat ik heb van dat koppeltje nog maar 1 parkietje de rest is door jaloezie (andere vrouwtjes) dood gemaakt die kan toch tegen het gaas op geklimt zijn want die nestkastjes hangen boven elkaar... p.s. ze zat van de week ook buiten op de grond heel zielig te piepen ook dit kan via het gaas maar ik twijfel nog  :-*