Bevrucht of onbevrucht. Is dat te zien aan de kleur van het eitje?

Gestart door Jojo, april 05, 2006, 18:52:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jojo

Hallo!

Nino heeft vandaag haar 2e eitje gelegd en Paco is haar druk aan het voeren.
Toch heb ik mijn twijfels of de eitjes bevrucht zullen zijn, ze zijn niet echt knuffelig geweest.

Kan je nu al aan het eitje zien of het bevrucht is of niet?
Heb eens iets gehoord dat je het eitje in water moet leggen, maar verder weet ik het niet.


Safrena

Hey Jojo

Je kan pas na een dag of vijf zien of de eitjes bevrucht zijn of niet
Leg ze AUB niet in het water
Je kan het zien aan de kleur. Als ze melkachtig wit zijn zijn ze bevrucht blijven ze gewoon roze doorschijnend dan niet.
Of je houd de eitje in het licht. Als je rode lijntjes ziet is het bevrucht zie je niks van is het niet bevrucht

Vele groetjes

Annika

ik zou gewoon afwachten en niet afgaan op de kleur, voor een leek is het vrijwel niet te onderscheiden. Ik heb me ook wel eens vergist :  dat zag ik dan achteraf, dacht ik bevrucht ei maar kwam niet uit, opengemaakt en alleen dooier, stel je voor dat je het andersom zou doen ...

Jojo

Bedankt al voor de snelle reakties!
Ik heb net ook nog de kweker van Paco aan de telefoon gehad, die durfde wel zo wat met zekerheid te zeggen dat Paco en Nino gepaard hebben en dat dan de eitjes wel bevrucht zullen zijn.
Hij vond het verantwoordelijke gedrag van Paco, die Nino in het blok steeds voert, er zeker op wijzen dat er gepaard is.
Volgens hem zou het gedrag niet of minder zo zijn als ze niet gepaard zouden hebben.

Ik ga hier natuurlijk niet blind op, het gaat hier over de natuur, maar ik hoop het natuurlijk wel!
Er is volgens mij niets onvoorselbaar dan de natuur.