Geduld?? Zit er bij mij niet in!!

Gestart door Nadine, mei 19, 2005, 18:57:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo,,,

Ik wil toch wel heel graag mijn parkietjes handtam maken maar het zit me niet echt mee :(

Ik was er mee begonnen mijn hand in de kooi te doen zoals op de site stond en tegen ze praten nou dat ging allemaal goed :)
Nu zit ik dus met een stukje trosgierst in die kooi met mijn hand en dat GING!!! Ook steets beter nou ben ik 1 weekendje weggeweest en was bang dat het weg zou zijn maar nee het ging nog steeds goed :) Maar nu opeens zijn ze hartstikke bang voor mijn hand  :?
Timo kwam er al helemaal naar toe lopen want die wist oww ik krijg weer lekkers!! maar dat doet ze ook niet meer ze zit me hand weer bedreigend aan te kijken en is bang voor de trosgierst :(
Soms eet ze wel trosgierst als je even doorzet maar dan is ze nog steeds erg bang voor mijn hand!

Hoe kan dat nou toch,,, :( En wat kan ik er aan doen?? Want ik heb echt heel weinig geduld ik ben echt iemand die niet goed kan stilzitten en weinig geduld heeft. Maar ik wil ze wel handtam maken maar als ze steeds blijven terug vallen dan lukt dat ook niet!

Geduld (met een d) is een schone zaak Nadine.
Ook al heb je het niet van nature, dan is dit een mooie gelegenheid om hier aan te gaan werken.
Je zult af en toe in je leven namelijk heel wat geduld nodig hebben.....

Ook dit berichtje heb ik weer even leesbaar gemaakt...... :?
Gr. PF

Anita & Marisa

Hoi Nadine,

Je zult toch geduld moeten hebben. Parkieten zijn niet van de één op andere dag tam. Ook hier zitten ups en downs in! Je moet het vertrouwen van je parkieten winnen. Door hem te pushen werkt dit niet!
Blijf rustig en kalm en heb geduld! Als je niet stil kunt zitten, moet je iets gaan zoeken waar je je mee bezig kunt houden.
Door je op te dringen bij je parkieten, maak je je parkieten niet tam, maar juist bang!

Probeer geduldig te zijn, want anders lukt dit niet!

Succes met tam maken!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

angeliqe

He Nadine,

Geloof me, geduld loont!!!!
Mijn rocky was in het begin heel bang en schuw als ik al keek werd ze bang en nu:
Zo tam als een lammetje!!!! Echt lief, ze kroelt nu zelfs met me!
Echt doe je best en het zal lukken heus!!! En veel praten tegen je vogeltje dat stelt hen gerust!

Groeten,

Angelique

Nadine

Oke!! Maar ik heb er 2 en die willen bijde eten en dan gaan ze elkaar wegjagen en daar kan ik slecht tegen en dan wil ik boos worden dus ik heb besloten met Timo te beginnen en Elmo komt later wel want Timo toont meer intressen (Elmo geef ik zodra ik met timo klaar ben natuurlijkook wat trosgierst!!)

Dick uit Aruba

Hoi Nadine,

Jij hebt misschien, als dierenliefhebber, een verkeerd dier gekozen als huisdier? Jij weet, ik weet, iedereen weet dat parkieten geweldig leuke huisdiertjes zijn, maar als een beetje geduld je niet in je bloed zit, is een parkiet een fout huisdier. Jouw "stress" is natuurlijk voor een grasparkietje enorm besmettelijk.

Misschien is dan voor jou een konijn of een marmot een betere keuze. Deze fladderen niet weg en zijn zeer snel tam. Begrijp me goed, ik bedoel dit helemaal niet negatief of zo hoor, maar parkieten houden nou eenmaal geen rekening met jouw hyperactieve gedrag, als jij geen rekening houdt met hun schuwe maar gewillige gedrag.

Jouw parkieten leven bij jou in gevangenschap en hebben absoluut geen andere keuze...maar jij wel!!!

Is het fout als ik je vraag om hier rekening mee te houden of heb ik het hele topic niet goed begrepen? Excuses als zo.

Dick.

Anne_

Citaat van: Dick uit Aruba op mei 20, 2005, 02:01:59
Misschien is dan voor jou een konijn of een marmot een betere keuze.


Hoi Dick,

van marmotten heb ik geen verstand, maar ik zou zeker niet zomaar mensen aanraden om een konijn te nemen... Als je eens wist in wat voor treurige omstandigheden deze dieren vaak leven. Ik heb zelf ook konijnen, en deze zijn minstens zo sociaal als parkietjes, leven in het wild immers ook in groepen. Het houden van 1 konijntje in een klein hokje is dan eigenlijk ook dierenmishandeling. Konijnen hebben ruimte nodig en een  konijnenvriendje en veel aandacht. Niet alle konijnen zijn trouwens ook zo tam hoor. En bij konijnen is geduld ook belangrijk ;) . Optillen vinden de meeste konijnen -in tegenstelling wat helaas vaak gedacht wordt- ook niet zo leuk: in het wild gebeurt dit ook alleen door een roofvogel... :/
Kijk anders eens op www.konijnen.nl en www.bunnybin.nl voor goede informatie over konijnen. De laatste is een konijnenopvang. (ja, er is een groot konijnenoverschot hier in Nl, en mensen dumpen hun konijn maar naar believen... :(  )

Groetjes, Anne

Ps. dit zeg ik niet omdat ik denk dat Nadine niet met konijnen om zou kunnen gaan (als ze uberhaupt dat al had gewild), maar dat er bij konijnen meer komt kijken dan zo'n schattig (en veels te jong... :( ) konijntje uit de winkel te halen en maar in een hokje te stoppen met wat voer en hooi...

Dick uit Aruba

Citaat van: Anne_ op mei 20, 2005, 07:27:01
...van marmotten heb ik geen verstand, maar ik zou zeker niet zomaar mensen aanraden om een konijn te nemen...

Anne, je heb helemaal gelijk. Mijn uitspraak over marmotjes en konijntjes was wellicht een beetje ondoordacht. Eigenlijk gaat het ook niet over "het konijtje" of "het marmotje", maar over "beter geen parkieten".

Toch goed van je dat je op deze manier hebt geageerd.

Dick.

henri

-knip-

Je had inderdaad een bericht geplaatst, Maar aangezien deze helemaal niks met het onderwerp te maken heeft heb ik deze verwijdert

gr Jorijn

henri

Wat is dit nu voor onzin?? ER staan wel meer berichten in dit topic die offtopic zijn hoor, en waarom worden die dan wel niet verwijderd??

Dit is geen onzin. Die 'andere' berichten die bevatten alsnog nuttige info, En een bericht waarin iemand uitlegt wat het verschil is tussen een marmot en een cavia niet. is mischien nuttig. Maar niet in dit topic ;)

Safrena

hoi

dit gaat nu wel heel  offtopic

een slotje dan maar  :wink: