Knorren...

Gestart door Tanja, mei 19, 2005, 17:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Hoi Allemaal,

De laatste tijd hoor ik Bertus steeds vaker 'knorren' Het klinkt een beetje als een kat die spint, maar dan wat 'ruwer' (jeetje hoe leg je zoiets uit...)
Nu merk ik aan Bertus zelf helemaal niets... Hij eet, drinkt net zoveel als normaal, en kletst ook nog altijd een eind de ruimte in...
Moet ik me zorgen maken bij een 'knorrend geluid' of kan ik het gewoon zo laten? #-o

Sonja

Hoi Tanja,

Je bedoelt toch niet het "knarsgeluid"  wat parkietjes wel maken als ze zich op hun gemak en tevreden voelen?
(op afstand is het best wat moeilijk te begrijpen, wat voor geluid het nu precies is)

Ik zou hem heel goed in de gaten houden, en bij twijfel er een dierenarts naar laten kijken.
Beter te vroeg, dan 1 keer te laat.
Parkieten laten heel lang niets merken, als ze iets onder de leden hebben, dus dat je niets aan hem merkt, wil niet alles zeggen.

Groetjes, Sonja.

helma

Hoihoi,

Mijn parkietje doet dat ook wel eens.
Met name als we aan het knuffelen zijn, maar ik hoor het haar ook wel eens doen als
ze boven op mijn hoofd zit te relaxen  :D

Ik meen dat ik op het oude forum ook al eens zo'n vraag heb gezien, dus jouw parkiet is zeker niet de enige  :)

Groetjes
Helma.

Parkieten-Freak

Croky maakt ook wel eens een knorrend geluid. Meestal zint hem dan iets niet..... :(


Anita & Marisa

Dit herkennen wij inderdaad Anneke! Chico knort ook als hij het ergens niet mee eens is of iets hem niet zint!
Dus wij denken hier inderdaad ook aan :wink:

Tanja

Tja... Bertus knort te pas en te onpas... Ik geloof niet dat hij daar een speciaal gevoel bij heeft... Het klinkt een beetje als iemand die zijn neus op haalt, maar dan zachter... en het geluid komt niet uit zijn neus...

Ik kijk het nog wel even aan, misschien is het wel hetzelfde geluid als bij jullie....

Anita & Marisa

Hoi Tanja,

Dat kan inderdaad ook!
Ik heb het in de gaten gehouden na dit berichtje  :D
En Chico knort ook als wij tegen hem praten. Dit doet hij waarschijnlijk omdat hij dit prettig vindt!
Dus het kan inderdaad dat hij dit vaker doet en niet alleen bij boosheid :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Tanja

Dan laat ik het er maar bij....
Ach het is wel gezellig dat geknor als hij op mijn schouder zit....  :P