Welke verse kruiden mag een parkiet?

Gestart door Tjipie lover, mei 18, 2005, 21:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

Las Croky's dagboek en vroeg mij toen af welke verse kruiden ze allemaal mogen hebben.
Aangezien er wat in stond over peterselie!
Groeten Ank.
Ben heel erg benieuwd!!

Sonja

Hoi Ank,

Volgens mij mogen ze best veel kruiden hebben, tenminste....ik verwen onze 3 konijnen altijd met allerlei verse kruiden, zoals peterselie, tijm, koreander, selderij, dille e.d. Joepie en Pucky komen altijd snel aangevlogen, als ze me bezig horen, want ze mogen ook altijd (met mate!) meesnoepen. Ze proeven zo van alles iedere dag een heel klein beetje, en vinden het heerlijk! :lol:
Ik geloof niet dat het kwaad kan, want ik doe dit al zolang ik ze heb, (Joepie is nu bijna 3 jr.), en ik heb tot nu toe nog nooit iets aan ze gemerkt, geen diarree o.i.d., helemaal niets.
Volgens mij kan het geen kwaad, als je maar niet teveel geeft, en alles van tevoren goed afspoelt.

Groetjes, Sonja.

Tjipie lover

Ja ik heb het eerst goed afgespoeld voordat ik het ze gaf.
En bedankt voor de reactie, nu weet ik ook wat ik ze mag geven.
De peterselie hebben ze een beetje van geproefd en hebben er ook mee gespeeld!
Verder heb ik ze nog geen andere kruiden gegeven!
Groeten Ank.

Safrena

Hey Ank

Kijk even op onderstaande link bij kruiden welke kruiden je mag geven en waarom ze goed zijn  :wink:

http://www.kromsnavels.nl/

vele groetjes

Tjipie lover

Net gedaan!
Staan alleen heel andere dingen als die ik bedoelde, maar heel interessant en leuk om te weten dat ze paardebloemen,brandnetels, rozenbottels, kamille, duizendblad enz mogen hebben.
Zag ook dat de kamille ook tegen diarree was, das echt ook fijn om te weten.
Groeten Ank.
Bedankt voor de zeer interressante leuke reactie!!

echter de paardebloem zou ik persoonlijk niet geven omdat daar toch bijstaat dat de melk licht giftig isĀ  :wink:
gr safrena

Funky

Hallo Ank,

Mijn parkietje Funky vind basulicum ook erg lekker, ook om er een rotzooitje van te makenĀ  :lol:
Neemt een hapje en gooit het daarna in het rond. Maar de smaak is hij dol op.
Verder bestaan er volgens mij ook zakjes met kruiden en grassoorten voor parkieten en kanaries.
Maar vers is natuurlijk lekkerder, en bij voorkeur zorgen dat het onbespoten kruiden zijn!
Omdat ook al is de dosis laag het is natuurlijk wel een klein vogeltje.

Nou succes,

Groetjes Leon

Tjipie lover

Mijn Donder en Bliksem heb ik nog geen basilicum gegeven, zij maakten een rotzooi met de peterselie!
En ik heb ook een zakje met salademix voor mijn parkieten, doe elke dag een klein beetje door hun voer.
Ja en inderdaad vers is gewoon veel lekkerder, vooral volgens mijn parkieten het groen van de Bio-Box nouja Donder vindt het het lekkerst.
Bliksem eet graag haar gedroogde vlasbloemen- ze gaat er meteen op af als het in de kooi hangt!

Ik had ook inderdaad over de paardebloemen gelezen dat het licht giftig is dus die krijgen ze niet van mij!
Lijkt me leuk om zo'n rozenbottel te geven, maar dan moet het groen eraf natuurlijk- en moet ik de zaden er ook uithalen???
Want bij mensen jeukt dat zo!