2 de parkiet. ja of nee ?

Gestart door Chloetjen, mei 18, 2005, 16:35:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

2 of 1 parkiet?

1 of 2?
2 (50%)
1 of 2?
2 (50%)

Totaal aantal stemmen: 1

Chloetjen

Hey iedereen,

Ik zit met een probleempje. in elke boek staat dat je 2 parkieten moet kopen maar die meneer in de dierenwinkel zegt me dat mijn ene parkiet dan niet zo tam zal blijven.

Wat moet ik nu doen???

Help me AUB !!

Kuslar

Hi

Het zal wel een stuk moeilijker gaan met tam maken maar 2 parkieten is echt geen probleem.
Ik heb 3 parkieten en dat gaat prima :wink: :D

Sonja

Hoi Chloetjen,

Wat je zou kunnen doen, is eerst 1 parkiet kopen, die tam maken, en daarna pas de 2e erbij halen.
Zo heb ik het zelf gedaan, en ik heb nu twee ontzettende, leuke, lieve en tamme parkietjes, die bovendien allebei kunnen praten.
Het is dus zeker wel mogelijk, om 2 parkietjes tam te krijgen!

Succes met je keuze.

Groetjes, Sonja.

Chloetjen

Beste sonja,

Ik heb al mijn Tineke en die is al 3 weken bij mij en toch al goed tam.
Maar k wist niet of het goed is om eentje bij te doen. Maar dat is een grote opluchting te horen dat jouw parkietjes ook allebei zo tam zijn !

Dank jewel !

Safrena

Hey Chloetjen

Welkom op het forum

Dat twee parkietjes niet tam worden is helemaal niet waar.
Twee parkietjes kunnen net zo goed tam worden als eentje.

Je eerste  parkietje zal zeker niet minder tam worden als er een tweede bijkomt.
Er zit maar een verschil op dat ze dan ook  graag met haar vriendje zal spelen en dat ze dus hun tijd tussen jou en hun soortgenootje zullen delen.

Ik  zelf heb ook twee parkietjes en beiden zijn super tam.

Als je de keuze maakt om  twee parkietjes te halen dan is het het beste dat je ze samen haalt zo kennen ze elkaar al en moeten ze enkel nog aan de omgeving wennen en niet een en een paar weken later nog eentje.

vele groetjes

juut_1974

Hoi,

ik wil uiteindelijk ook 2 parkietjes. heb Ollie nu bijna twee weken en zij ( denk ik) is al supertam!!! Vliegt me overal achterna en is niet bij me weg te slaan. Erg leuk is dat.
Ik denk dat ik over een week of 2-3 een parkietje erbij neem. Ik heb hier al volop gelezen dat dat goed moet kunnen gaan. Ze zullen best even aan elkaar moeten wennen, maar dat komt vast wel goed.

Groetjes Judith