nieuwe aanwinst ciko

Gestart door aykoet, april 05, 2006, 14:10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aykoet

heej iedereen ik heb vanaf gister een neiuwe parkiet hij heet ciko en is al heel er hand tam gister liet ik hem in de kooi zitten om te wennen en net als ik eerst wauw ik hem oppakken en ging kei makkelijk. hup in 1 sec zat hij/zij al op me hand en ging heel snel vergeleken met me oude parkiet die werd steeds maar boos op me toen ik me hand in de kooi stopte maar ciko doet dat niet en komt heel gemakkelijk op me hand maar dat ga ik hele dag vandaag oefen dat ciko makkelijk op me hand komt zitten in plaats van te vluchten.

maar kan het ook zo zijn dat hij noch neiuw is en moet wennen. Zou het aan dat ook liggen dat het nu makkelijk gaat maar later niet ?

maar als ik zo door ga denk ik wel dat gaat lukken want ik mag hem aaien kussjes geven alles mag en het is parkiet van 6 weken erg jong en erg klein.



en zou ik het ook mischien te snel doen want ik had hem net noch uitgehaald en was wel tevreden en ik kreeg hem gemakkelijk er van uit ?



hier is een foto van ciko hij is wel heel erg lief.

*Knip*
Nu de Fotoalbums weer online zijn, kunnen daar foto's geplaatst worden. Uitsluitend foto's die een vraag verduidelijken mogen in berichten worden geplaatst. Gr. Ingrid

Annika

wat leuk dat je een nieuw vriendje erbij hebt, wat een schatje  :-* Ook ontzettend leuk dat ie al op je hand komt enz, mag ik vragen waar ie vandaan komt? Niet uit de dierenwinkel denk ik, want het is toch best apart dat ie helemaal niet bang lijkt te zijn.
Let wel op dat je 'm niet helemaal uitput met oefenen he, geef de kleine ook genoeg rust  :-X

aykoet

#2
ik heb hem bij een hobby kweker gehaald in breda en ze had de parkietjes elke dag geoefend voor de toekomstige eigennaar en toen ik ciko ging halen zaten ze al op een speeltuintje en je kon al die parkieten heel gemakkelijk op je hand krijgen ze waren helemaal niet bang en er waren veel honden in de achtertuin.
en de vrou zij van dat ciko gewend was aan mensen en aan dieren/geluid. Ze zijden wel van dat ik ciko eerste dag wel rust moest geven. en dat heb ik ook gedaan alleen ik zie hem noch niet in de kooi te verkennen hij heeft een plekje gevonden en zit daar de hele dag en ik heb hem niet zijn gegaan om te eten. bij de voer bak maar op de grond licht ook zaad dus hij kan het wel eten maar als ik hem drek weer uit haal over 1 uur ongeveer dan ga ik hem wat een beetje trosgier geven.

Vraag over het wennen aan het speeltuintje weggehaald, omdat je er al een topic over gemaakt hebt.

Annika

geweldig hoor  ;D  eigenlijk net als wanneer de jongen hier vandaan komen  :P  Veel plezier met ciko