# 23 en # 24

Gestart door Dick uit Aruba, mei 18, 2005, 01:48:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Ik kon er echt niets aan doen hoor, eerlijk waar!  O:)

Trosgierst en een voederbakje was de reden van mijn bezoek aan de petshop. Het is overmacht om dan ineens twee fantastisch mooie grasparkieten te zien zitten die constant "Koop me! Koop me!" zaten te fluiten.

Ja, ook de namen heb ik al, namelijk: Meloen en Cape.

God, wat hebben ze ook mooie kanaries binnen gehad. Die wilde ik altijd al graag hebben. Een stuk of 4 lijk mij wel leuk (heb immers nog een kooi staan) Helaas (mijn vrouw zegt "gelukkig") waren ze aardig aan de prijs, dus heb ik ze maar niet gekocht.

...maar God...wat zijn Meloen en Cape mooi! (en ik erg blij) Ze eten en drinken al (zei mijn vrouw zo-even) en werden door de achttien anderen onvoorwaardelijk geaccepteerd.

Dick.


Jorijn

24 Parkiete SOOW  :shock: :shock:

Ik kan me nog herinderen dat je op het oude forum nog trots aan het vertellen was hoe je 13e aankoop was ;)
Het zijn zoals altijd hele mooie parkieten :D

Vooral de rechter vind ik mooi  O:)

Vraagje he, hoe hou jij alle namen uit elkaar? :P
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Dick,

Weer 2 kleine bofkontjes van parkieten, die bij jou mogen wonen! :wink:
Heel veel plezier met deze nieuwe, lieve, mooie parkietjes!

Groetjes, Sonja.

vBoven

Wanneer nodig je alle parkieten liefhebbers uit voor een parkieten party bij jou thuis op aruba :| ;)

Super beestjes! Bij ons hebben ze ook weer mooie parkieten binnen gekregen..
Vandaar mijn nieuwe topic ;)

Kuslar

Hi Allemaal

Jeetje Dick, wat mooie parkieten, vooral die groene met die verschillende treppen op zijn buik.
Ik wil er graag nog eentje maar ik heb er al 3 en ik heb geen plek meer in huis. Maar zo te zien heb er al 2 voor mij genomen :D :wink:.
Veel plezier met je nieuwe huisgenoten.

Safrena

wowie Dick

hihi nog twee lieverdjes erbij.
Dat is zeker een hele gezellige boel bij jou met al dat gefluit en gekweter van zo schatjes :P  :wink:

Ze zijn zoals al je andere parkietjes heel prachtig

vele groetjes

Tjipie lover

Wow wat een schatjes.
Ze hebben hier in leeuwarden bij de jumper ook van die groen met gele.
Ik kijk wel elke keer even bij ze, wil ze dan ook wel meenemen maar helaas kan dat niet.
Mijn moeder vindt het niet goed!
Dus als ik straks een keer op mezelf woon dan komen er wel vriendjes bij voor Donder en Bliksem.
Haha dan ga ik straks nog op jou lijken, ik wil ook de dieren die ik leuk vindt eigenlijk wel allemaal meenemen!
Veel plezier met deze 2 kromsnaveltjes.
Ze gaan allemaal een lang gelukkig leven tegemoet bij jou!
Groeten Ank.

Parkieten-Freak

Schitterend Dick! :P
Hele mooie grasparkieten!
Ken je ze allemaal nog bij naam inmiddels? :D


monkeyonline

Leuke parkietjes heb je zeker Meloen is heel mooi!!!..
echt een fotomodeletje!!
Veel plezier ermee :lol:

Dick uit Aruba

Bedankt voor de altijd leuke reacties.

Tja, nu moet het ophouden. De volières zitten nu verantwoord vol dus geen ruimte meer voor meer parkieten.
Misschien eens, als de financiën het toelaten, dan komen er drie of vier kanaries in een bescheiden kooitje, maar daar is dan ook alles mee gedaan.

Ik ben tevreden. Ik was al 21 parkieten geleden tevreden hoor, maar ja...ze zijn zooooo lief en zooooo mooi!!!      :)

Mijn vrouw die beschermt de eetkamer met haar leven merk ik. Deze kamer staat er eigenlijk een beetje voor spek en bonen bij dus zou een geschikte ruimte zijn voor....

Misschien nog even verstandig om te vermelden aan forumleden die gemotiveerd raken door zoveel gras- en valkparkieten:
Zoals jullie weten leef ik op Aruba, de tropen dus, en hier is het 355 dagen per jaar stralend weer. Wij kunnen dus ook altijd alle deuren en ramen openzetten voor ventilatie. Hierdoor kan ik op een verantwoordelijke manier een aanzienlijke binnenvoliere houden. Wat ik nu hier doe, zou ik in de meeste gevallen in Nederland niet voor elkaar kunnen krijgen. Het levert heel veel stof op dus ook heel veel schoonmaakwerk. In nederland zijn de meeste onder ons die zoveel grasparkieten willen aangewezen op een buitenvolière.
Dus...wat voor mij succesvol is, wil nog niet zeggen dat dit bij jullie ook gaat lukken. Denk hierbij aan de echt grote hoeveelheid stof en daarbij de gezondheid van jullie en de parkieten en zeker ook het geluidsvolume wat de vogels produceren. mijn huisje is vrijstaand, dus hoef ik niet rekening te houden met buren. Ja, het is ontzettend leuk, maar wat gaat dat gaat en wat niet gaat gaat niet.

Dick.

Anita & Marisa

Hoi Dick,

Geweldig dat er weer twee parkieten een prachtige toekomst hebben bij jou!!!  :D
Het zijn prachtige parkieten, helemaal super!

Zijn het nog steeds allemaal mannetjes? Want die rechter lijkt een beetje op een vrouwtje.... maar waarschijnlijk hebben wij dit fout!
En met dat stelletje waarvan je dacht dat het een man en vrouw waren? Was dit ook zo?

Heel veel plezier met deze lieve schatten! Ach ja.... de 25ste kan er ook nog wel bij toch? Dat is een mooi getal, hahah! :wink:

Een goed stuk heb je geschreven over een binnenvolière! Goed dat je hier aandacht aan besteed!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dick uit Aruba

Citaat van: Anita & Marisa op mei 19, 2005, 13:31:08
...Zijn het nog steeds allemaal mannetjes? Want die rechter lijkt een beetje op een vrouwtje.... maar waarschijnlijk hebben wij dit fout!
En met dat stelletje waarvan je dacht dat het een man en vrouw waren? Was dit ook zo?

Heel veel plezier met deze lieve schatten! Ach ja.... de 25ste kan er ook nog wel bij toch? Dat is een mooi getal, hahah! :wink:
...

Ja,  inmiddels zijn er wat vrouwtjes de volière binnengekomen. Onderlaats heb ik drie parkieten gehad waaronder twee vrouwtjes, en Cape (1 van de laatste twee) is waarschijnlijk ook een vrouwtje. Cape is nog erg jong, dus kunnen we ons daarin wel eens vergissen.

Parkiet Prisma (waarvan ik dacht dat hij waarschijnlijk een pop was)  bleek achteraf toch een man te zijn. Ik denk dat als er per ongeluk een eitje gelegd wordt, ik het dat maar direct verwijderd en het beschouwd als een ongelukje. Er zijn weinig dingen in mijn volière die broedneigingen zouden kunnen veroorzaken.

Dotje (pop) had de gewoonte om een relatief groot en diep voerbakje steeds helemaal leeg te halen. Ik heb dit bakje vervangen. (Je weet maar nooit waarom ze dat bakje leeg wou hebben)

25? Nee, nu moet het ophouden. Overbevolking van de volière zal stress veroorzaken voor mijn parkieten en dat willen we natuurlijk niet.
Meer volières? Ik moet ook rekening houden met vrouwlief. Het is ook zij die meehelpt de boel schoon te houden. Natuurlijk heeft zij ook wel het 1 en ander te willen en niet te willen.

Maar goed, ik ben een lieve vent  O:) dus misschien...na een mooi verjaarkadootje...een armbandje...een kusje...dan misschien breng ik nog eens een extra volière naar voren.  :P

Dick.

Meltjuh

Wow Dick :D
Knap dat je ze nog uit elkaar kan halen  :lol:

Anita & Marisa

Haha, geweldig zo'n parkietenvriend  :D
We hopen dat je vrouwlief over kunt halen! Want voor parkieten is het een waar paradijs bij u!

Heel veel liefs en veel plezier met al deze lieve, mooie parkieten!
Anita en Marisa.