Master heeft een nieuw vriendje

Gestart door Nairo, mei 17, 2005, 14:39:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nairo

dag allemaal, ik ben hier helemaal nieuw op het forum, ik was al heel lang op zoek naar een forum waar ik iets kon leren over mijn grasparkiet.

ik heb sinds een half jaar een grasparkietje, alleen dit ging niet zo heel goed met hem, hij werd vrij eenzaam, ben zelf namelijk veel weg druk met studeren, sport en andere bezigheden. daarom heb ik vandaag een 2e grasparkiet gekocht bij de dierenwinkel, ze zitten nu ongeveer 3 uurtjes bij elkaar, en in het begin ging dit heel goed. ze zaten zelfs al samen op 1 stok een beetje naar elkaar de schreeuwen om het maar zo te zeggen.. maar toen de een ging eten, en de ander wou dat ook ging het mis. en nu heb ik het idee dat ze een beetje ruzie zitten te maken. ze bijten elkaar af en toe. althans ze pikken op elkaars hoofd.. en schreeuwen heel hard als de een iets doet dat de ander niet leuk vind.

is dit omdat ze aan elkaar moeten wennen? of is het omdat mijn eerste vogeltje vind dat het zijn teratorium is en dat hij daar niemand bij wil.

ik hoop dat ik geholpen kan worden

Jorijn

Hoihoi,

Welkom op het forum ;)

Als je een nieuwe parkiet koopt moet je deze altijd minimaal 1 week apart houden. Zodat de nieuwe parkiet kan wennen.

het is dus te begrijpen dat je huidige parkietje het niet fijn vind dat er na een half jaar in een keer een vreemdeling hem vergezelt:)

Dus ik raad het je aan om je nieuwe parkietje toch nog even een weekje apart te houden ;)
En zet dan de kooien naast mekaar ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Nairo,

Hartstikke leuk, dat je je parkiet een vriendje hebt gegeven! :wink:
Ik ben het eens met Jorijn, dat je ze het beste de eerste tijd in aparte kooien kunt zetten. Zo wennen ze op een rustige manier aan elkaar.
Daarna kun je ze eens even bij elkaar laten, maar alleen als je zelf de tijd hebt, om er bij te blijven, en in te grijpen als het nodig mocht zijn.
Het is ook wel handig als je t.z.t. 2 voerbakjes hebt, zodat ze niet hoeven te 'ruzien' wie er het eerst mag eten.
Wat ik zelf wel doe, als het, na bovengenoemde dingen eerst geprobeerd te hebben, echt niet wil lukken, om ze aan elkaar te laten wennen, is de kooi van de eerste parkiet anders in te richten, zodat die ook voor hem weer enigszins "vreemd' eruit ziet. Dan zoeken ze elkaar vaak eerder op, tenminste.....dat is mijn ervaring.

Succes!

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Dat opnieuw inrichten van de kooi is een goede tip Sonja! :P


Sonja

Dank je wel Anneke, voor het compliment.  :wink:
En het werkt ook nog!  :lol:

Groetjes, Sonja.

Nairo

hardstikke bedankt voor de tips, ik heb alleen geen 2e kooi, dus ik heb het eerst even geprobeerd met het anders inrichten van de kooi voorlopig werkt dit erg goed.. ze zitten weer gezellig bij elkaar op de stok