Vrij vliegen in de woonkamer

Gestart door angeliqe, mei 17, 2005, 11:35:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

angeliqe

Hallo mensen,

Op de foto zie je Rocky mijn popje!
Zij is erg handtam en totaal niet meer bang voor mijn handen/vingers.
Ik mag ´s avonds met haar kroelen etc. en ze eet uit mijn hand.
Ik zou haar graag los laten vliegen in de woonkamer maar ik durf het gewoon niet echt ik ben bang dat ze zich dood vliegt ofzo en ik heb nog twee parkieten in de woonkamer staan en stel je voor dat ze op het hokje zou gaan zitten en hun ziek zijn. (want dat vermoede heb ik er van een, volgens mij is die of heel oud of ziek) Ik wil gewoon niet dat ze dood gaat aangezien ik er al twee dood heb zien gaan in een paar maanden tijd. en eentje heeft zich dus echt ood gevlogen in de kooi zelfs!  :shock:Dit was haar maatje pietje!

Dus vertel me alsjeblieft wat is verstandig?! :(
In de kooi laten, ze heeft een hele grote prive kooi of toch eruit?

Groeten,

Angelique

Parkieten-Freak

Allereerst zou ik met de vermoedelijk zieke parkiet naar de dierenarts gaan, om te kijken wat er aan scheelt.
Verder zou ik je nieuwe parkiet zeker het genot van lekker los vliegen niet ontnemen.
Zeker, er kleven altijd wat risico's aan, vooral in het begin.
Toch kun je een parkietveilige en vliegveilige omgeving creeeren voor je kromsnaveltje.
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php (Vrij vliegen in de huiskamer).
Parkieten leren op die manier hun grenzen kennen. Een jong parkietje vliegt nog niet zo hard en het gaat goed als je de voorzorgsmaatregelen treft zoals beschreven in het artikeltje.
Succes!


Safrena

Hey Angelique

Je parkietje is handtam en ik zou het toch proberen om je parkietje lekker even te laten vrij vliegen.

sluit alle deuren en ramen en hang iets voor de ramen zodat je parkietje niet tegen de ramen kan vliegen.  :wink:

Soms kan ziekte gewoon door de lucht verplaatst worden en kunnen daardoor ook andere parkietjes die niet in dezelfde kooi zitten maar toch in dezelfde ruimte ook ziek worden.

Als je denkt dat een van je parkietjes ziek is kun je beter even snel langs de dierenarts gaan hoor.

vele groetjes

Oww Anneke je wat me net voor :wink:

Kuslar

Hi Allemaal

Parkieten die in de woonkamer vliegen moet eerst aan de omgeving wennen. Zoals zitplekken, ramen deuren, spiegels enz. Mijn eerste 2 parkietn waren gekortwiekt (wat je nooit moet doen) en ik had niet zo veel ervaring met parkieten die los vliegen. Toen ik karabas had gekocht en tegen de winkelier had gezegd dat ik zijn vleugels niet kort wilde moest ik even nadenken hoe het moest oplossen met vliegen in de woonkamer. Ik haalde hem uit zijn kooi en ging gewoon bij de andere parkieten zitten. Nu 3 weken later gaat alles goed met hem. Hij komt overal, op de tv, op mijn lamp op het plafon (wat hij pas sinds 3 dagen doet) en ook in het raamkozijn vlakbij de kooi. Op het kozijn staat een glazen fotolijst en een namaak poes en dat vinden ze erg interessant. Vanwege die haren.

Alleen gisteren heb ik de vogels en kooi mee genomen naar de slaapkamer want ik ging strijken en wil de vogels toch los laten vliegen. De eerste 2 waren dat al gewend maar Karabas nog niet. Ik liet ze los en karabas wist niet waar hij moest landen en vloog een tijdje rond de kamer. Ik heb toen een handdoek op de ledikant gedaan (Zodat ze niet vallen want de ledikant is glad) en heb ze alle 3 op de handdoek gezet. Dat was een goede oplossing. Ik heb ze ook een tijdje op mijn schouders gezet en dat vonden ze ook fijn.

Je moet een beetje inproviseren en dan komt het goed.

Veel succes

:D

Carla

Ik heb de eerste weken dat Tommy los mocht vliegen een grote handdoek voor het open raam gehangen zodat hij er niet tegen vloog. Nu weet hij al goed waar hij kan landen en tot waar hij kan vliegen en is die handdoek niet meer nodig. :D

ChantalMelissa

De eerste paar keer los vliegen vond ik inderdaad ook best wel eng. Hij fladderde wild en ik was bang dat ie overal tegenaan zou vliegen. Zo vloog ie bijvoorbeeld steeds tussen de traptreden van de open trap door en dat vond ik er zo eng uitzien  :P
Ook heb ik erg veel en erg hoge ramen in mijn flatje. Die heb ik allemaal dichtgemaakt d.m.v. handdoeken en natuurlijk de gordijnen. Om de 3 dagen deed ik de gordijnen en handdoeken 15 cm hoger. Soms vloog ie dan inderdaad wel eens tegen het open stukje raam. Dat vond ik ook erg moeilijk en vervelend.
Nu zo'n week of 6 later zijn alle handdoeken weg en alle gordijnen weer weer normaal en gaat het los vliegen hartstikke goed. Hij heeft nog steeds maar 2 plekjes waar hij graag zit, maar ik merk wel dat ie toch steeds beter en onderzoekender gaat vliegen. En hij vindt het los vliegen ook helemaal geweldig. Veel leuker dan zijn kooi  :D

monkeyonline

Dat is fijn!!..
Veel plezier met je rondvliegende vogeltje :D

angeliqe

He hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties!
Nou ziek zien ze er niet echt uit, maar die witte kan soms moeilijk vliegen en haar neusdop is dus ook zo raar namelijk wit! Ik snap er niks van ik heb ze als een koppeltje gekocht. maar volgens mij zijn ze ook al een stuk ouder en ze slaapt vaak niet op een stokje maar tegen de tralies aan. vandaar mijn twijfels dat ze ziek is! Maar het mannetje en zei kwetteren nog even hard! en tja, rocky is op en top gezond en dat wil ik dus graag zo houden!

Groeten,

Angelique