Staartpennen kapotknabbelen

Gestart door Carla, mei 16, 2005, 10:38:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Tommy heeft dit weekend niet kunnen uitvliegen omdat we op zaterdag een tuinfeest hadden .  :oops:Ik wou dan ook het risico niet lopen dat iemand van de gasten de buitendeur liet openstaan en dat mijn parkietjes de deur uit konden. Nu is hij zaterdag beginnen in zijn staartpennen te bijten. Met als gevolg dat hij nu een paar kapot geknabbelde veren heeft. Is dit door pure frustratie omdat hij niet kon losvliegen ? Andere dagen mag hij de ganse dag naar hartelust samen met Janne door het huis fladderen.

Safrena

Hoi Carla

Parkieten plukken hun veertjes door inderdaad frustratie, stress of uit verveling.

Zorg ervoor dat je parkietje voldoende (heel veel) speelgoed in de kooi geeft als hij er even niet uit kan of mag

vele groetjes

Carla

Er hangen bij manier van spreken toeters en bellen in de kooi. Het probleem is dat Tommy er niet erg veel interesse voor heeft. Janne speelt met alles en nog wat. Tommy was in de hoogste hemel toen hij maandagmorgen weer zoals gewoonlijk mocht vliegen. En hij had op slag geen interesse meer in zijn staart. :D

Parkieten-Freak

Voor jouw parkiet is vliegen erg belangrijk en het is waarschijnlijk zijn liefhebberij.
Omdat hij 2 dagen niet in de gelegenheid was, denk ik dat hij uit frustratie inderdaad aan zijn staart is gaan knabbelen......

Wat ik zelf vaak doe als ik visite krijg en Croky een keer niet uit de kooi kan:
Vooraf even lekker laten vliegen, zodat hij toch lekker even zijn gang kan gaan!