Schreeuwen en fladderen..!!??

Gestart door monkeyonline, mei 15, 2005, 15:31:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

monkeyonline

Hoi

Normaal schreeuwt of fladdert mijn parkiet nooit
Maar ik had de deur open gezet omdat het warm was..
En buiten hoorde mijn parkiet allemaal andere vogels.. opeens was er een vogel buiten die heel hard floot
Mijn Parkiet begon toen te schreeuwen en te fladderen..
Hoe kan dat..??

Safrena

Hey Monkeyonline

welkom op het forum

je parkietje reageert op de vogelgeluiden van buiten en vind het heel leuk dat ze reactie heeft op die vogeltjes  :wink:

vele groetjes

monkeyonline

Dus Fladderen wil ook zeggen dat ze blij is??
Maar ze schreeuwde er echt heel erg bij  :o

Sanne

Hallo monkeyonline,

Je hoeft je zeker geen zorgen te maken hoor, zoals Safrena al zei; je parkietje reageert op de vogelgeluiden van buiten.
En wat het schreeuwen betreft, ik denk dat iedereen dat wel eens heeft meegemaakt met zijn/haar parkiet.
Soms reageren ze misschien een beetje enthousiast  :D
Mijn parkietje schreeuwt soms ook om een beetje aandacht te krijgen, als ik dan even met haar ga kletsen houdt ze
er weer mee op.

Groetjes Sanne en Rocko

Sonja

Hoi Monkeyonline,

Sommige parkietjes kunnen weleens schreeuwen uit "enthousiasme", maar ze doen het ook wel om de aandacht te vragen.
Als je parkiet schreeuwt, kun je hem het beste negeren, niet naar hem toe gaan dus, als hij dit gedrag vertoont. Anders leer je hem dat hij je aandacht krijgt, door te gaan schreeuwen.
Vergeet niet hem uitbundig te belonen, als hij niet schreeuwt, ga naar hem toe, zeg lieve woordjes tegen hem.
Dan weet hij al snel dat hij juist je aandacht krijgt, als hij rustig is. Ze hebben dit snel in de gaten, want het zijn inteliigente diertjes.  :wink:

Groetjes, Sonja.

monkeyonline

Aah dankjewel voor de info :D
Ik beloon hem vaker met iets wat die lekker vind.. zkr die snoepstokjes vind die lekker van de Dierenwinkel..
Aah dankjulliewel!! :)

let op met snoepstokjes teveel is zeker niet gezond
gr safrena

monkeyonline

Is het trouwens een goed teken als ik met mijn hand in de kooi ga dat die dan niet gaat fladderen maar gaat fluiten en gewoon op zijn plaats blijft zitten??...
Dat vroeg ik me even af  :roll:

Sonja

Hoi Monkeyonline,

Als je parkiet niet bang is voor je hand is dat zeker een goed teken!
Je kunt hem proberen op je hand te lokken met een stukje trosgierst, daar zijn alle parkietjes dol op!

Succes!

Groetjes, Sonja.

monkeyonline

Okej dan ga ik morgen eens flink wat daarvan kopen en geef ik dat alleen als die iets goeds doet
Dat die begint te snappen dat als ik iets goeds doe ik iets lekkers krijg.. :)

Geef je parkietje maar max een halve sliert trosgierst per week
gr safrena