Opeens veel bijten

Gestart door Kuslar, mei 14, 2005, 22:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kuslar

Hi allemaal

Sinds ik karabas heb gaat Cabar veel bijten, karabas niet gelukkig. Dat is alleen 'savonds. Ze willlen alle 3 op de zelfde stok en als dat niet kan dan gaat Cabar de andere 2 bijten en ik haal dan 1 van de 3 van de stok en zet hem op een andere stok.
Cabar bijt mij dan ook. Ik hou mijn vinger gewoon stil en haal hem niet weg maar Cabar kan hard bijten en
dan is mijn vinger helemaal rood maar op een gegeven moment houd hij wel op met bijten.
Sinds Karabas er is vlieg hij meer en schreeuwd hij meer. Ik weet niet de leeftijd van Cabar maar kan dit de pubertijd zijn?
Zijn neusdop is al blauw. Hij bijt alleen 'savonds en toen karabas er nog niet was zat hij altijd heel rustig in zijn kooi en beet hij niet.

:?

Jorijn

hmm dit heb ik ook

Meestal los ik het op door de gene die alleen wilt zijn even alleen los te laten, En ze zijn allebij weer blij :D

Maar er moeten andere manier zijn mischien dat safrena dat weet ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Kuslar

HI Jorijn

Ik doe dat ook meestal als het te erg wordt. Wat ook zo raar is als karabas of Cabar in het midden zit dan gaan de andere 2 net zo lang hem bijten tot dat hij van de stok valt. Maar nog geen 5 minuten later dan zitten ze al weer te snavelen.
De hoogste stok is hun slaap- en lievelingsstok en daar willen ze alle 3 op zitten en zeker 's avonds en 's nachts.
Soms dan zet ik gülcan of Karabas in een aparte kooi als het te erg wordt en dan zet ik ze 's morgens weer bij elkaar.

Safrena

Hey layla

Het zou inderdaad de puberteit kunnen zijn.
Ik heb dit probleem ook gehad in het begin met winnie en poeken.
Poeken beet ook altijd naar winnie voor dezelfde slaapstok. En pakte ook alles af van winnie.

Ik heb de raad gekregen van Anneke toen dat ik poeken maar een kwartiertje apart moest zetten als ze zo deed en volledig negeren en als poeken iets afpakte van winnie dat ik dit terug van poeken moest afpakken en aan winnie geven zonder iets te zeggen.
Ik weet het klinkt wel zielig maar het heeft echt wel geholpen poeken is daar veel liever door geworden.

Het lijkt me inderdaad zoals je zelf al zei als het te fel is om ze 'avonds apart in de kooi te houden :wink:

vele groetjes