Puberteit

Gestart door *Esther*, mei 14, 2005, 17:25:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Esther*

Hallo! Ik heb een paar vraagjes:
Wanneer begint precies de puberteit van een parkiet? Mijn parkietje is nu een half jaar oud, ze is erg lief, maar de laatste tijd nogal baldadig en wild.
Ook krijst ze de laatste tijd erg veel. Volgens mij haar manier van aandacht vragen, maar ze doet het ook als ze uit de kooi is. Als ze krijst stop ik haar terug in de kooi en als ze blijft krijsen gooi ik de doek erover. Meestal stopt ze dan wel. Is er nog meer wat je kan doen om dit af te leren. Ze doet het nl altijd als er wat leuks is op tv!  :)
Ik heb het nu wel over een 'zij', maar we weten niet zeker of het een mannetje of vrouwtje is. Ze heeft wel een bruine neusdop, maar het is een lichtgeel vogeltje en ik heb ergens gelezen dat die altijd een bruine neusdop hebben.
Groetjes, Esther

Safrena

Hey Esther

welkom op het forum

Mannetjes hebben een blauwe neusdop en bij lutino's en albino's kan die neusdop roze (vleeskleurig zijn)
Een meisje welke veerkleurtjes die ook heeft daarvan is de neusdop altijd bruin.
Jij hebt dus zeker een meisje

Je parkietje zit momenteel inderdaad in de puberteit.

Het beste kun je dit krijs gedrag helemaal negeren en als ze ophoud haar belonen met iets lekkers of met hele lieve woordjes te zeggen zoals bv dat is lief, en dat is heel flink, enz...

Parkietjes zijn hele slimme diertjes en je parkietje zal snel het verband leggen en uiteindelijk ophouden met zo krijsen

vele groetjes