voerbakjes voor 2 parkieten

Gestart door henri, mei 12, 2005, 18:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

henri

Ik heb nu van de bakjes die je buiten de kooi klemt en dan er door heen, (de goede) Maar gaat dat ook lukken met twee parkieten.. Aangezien ze met zulke bakjes volgens mij niet tegelik kunnen eten, en Coco is meestal aardig fel als hij aan het eten is..(niet storen!! :lol:) Wat doen jullie met meerdere parkieten?? Gaat dat gewoon goed of niet?

Kuslar

HI henry

Ik zelf heb 3 parkieten. 2 in 1 kooi en de andere in een aparte kooi. En dat gaat hardstikke goed.
Ik heb voor de ene kooi 2 voerbakjes zo dat ze zelf elk een bakje hebben en een waterbak.
En dat gaat perfect.

Jorijn

Je zou gewoon een extra bakje erbij kunnen nemen :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ruudees

Wij hebben 2 bakjes met voer hangen(van buiten naar binnen) en nog iets aparts voor het water.
Tuurlijk geeft het wel eens strijd in de kooi. Maar dan wipt Amigo vanzelf naar het andere bakje, of hij jengelt eventjes terug.

deborah

Ik heb 2 bakjes & 3 parkietjes.
De mijne maken ook aldoor ruzie om de bakjes.
Coco is de jongste en die laat zicht niet weg jagen en is behoorlijk vel tegen de 2 dames in de kooi.
Terwijl Tara hem steeds wegjaagd begint hij nu steeds veller te worden tegen ze.
Ik heb wel een 3de bakje in de kooi gezet. Alleen dat heeft bij mij momenteel niet veel nut.
Ze maken aldoor ruzie om bij 1 bij 1 bakje te zitten. Ze vechten er ook om.
Is er misschien een andere manier??

Sonja

Hoi Deborah,

Misschien zou je eens kunnen proberen om 1 (wat groter) voerbakje te kopen?
Ik bedoel een bakje dat zo groot (maar niet de diep) is dat er 2 parkieten tegelijk uit kunnen eten.
Dat heb ik zelf gedaan, en nu zitten ze niet meer zo in elkaars "vaarwater".

Groetjes, Sonja.

janneke

Hoi,
Bij mijn parkieten werkte het niet, 1 bakje voor 2 parkieten. Karel liet Casper niet bij het voerbakje. Ik heb een tweede voerbakje gekocht en aan de andere kant van de kooi gehangen. Het is onmogelijk voor Karel om 2 bakjes in de gaten te houden :lol:. Nu eten ze altijd tegelijkertijd!
1 drinkbakje is wel genoeg voor ze!

Groeten Janneke
En Karel en Casper

deborah

Citaat van: Sonja op mei 13, 2005, 23:35:36
Hoi Deborah,

Misschien zou je eens kunnen proberen om 1 (wat groter) voerbakje te kopen?
Ik bedoel een bakje dat zo groot (maar niet de diep) is dat er 2 parkieten tegelijk uit kunnen eten.
Dat heb ik zelf gedaan, en nu zitten ze niet meer zo in elkaars "vaarwater".

Groetjes, Sonja.

De ingangen van de voerbakjes zijn er niet groot genoeg voor.
Ik ben ze nu aan het trainen althans op mijn manier. Door wat voer op mijn hand te doen, en ze proberen samen van me hand te laten eten. het is me nu 2 keer gelukt zonder ruzie maken.
Ik heb ondertussen een rond bakje onder in de kooi gezet met eten en ze kunnen sinds gisteren ook samen op dat bakje zitten.

Sonja

Hoi Deborah,

Zo te horen gaat het uiteindelijk wel lukken, met je 2 parkietjes.
Ik zou alleen een beetje voorzichtig zijn, met een voerbakje op de grond te zetten, omdat ze dat snel zullen bevuilen met ontlasting e.d.
Maar als ze uit dit bakje samen kunnen eten, lukt het vast wel over een tijdje, uit een 'gewoon' bakje.
Geduld is hier ook weer het sleutelwoord. :wink:

Succes, en plezier met je parkietjes!

Groetjes, Sonja.

deborah

Citaat van: Sonja op mei 15, 2005, 19:21:52
Hoi Deborah,

Zo te horen gaat het uiteindelijk wel lukken, met je 2 parkietjes.
Ik zou alleen een beetje voorzichtig zijn, met een voerbakje op de grond te zetten, omdat ze dat snel zullen bevuilen met ontlasting e.d.
Maar als ze uit dit bakje samen kunnen eten, lukt het vast wel over een tijdje, uit een 'gewoon' bakje.
Geduld is hier ook weer het sleutelwoord. :wink:

Succes, en plezier met je parkietjes!

Groetjes, Sonja.
Voerboekje staat mometeel op een trapetje hoog van de grond. Meestal gooien ze die op de grond als hij leeg is.
Ps heb er 3.

-knip- Stuur dat maar via een PB