pixel gooit zijn eten uit zijn voederbakje!

Gestart door eline, mei 12, 2005, 11:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

eline

Hoi allemaal.

Pixel (ongeveer 12 weken oud) heeft weer een nieuwe sport en dat is het volgende:

's ochtendsvroeg voordat ik naar mijn werk ga, blaas ik de vliesjes van zijn eten af en vul ik eventueel zijn bakje aan met eten. Als ik s'middags thuis kom, is heel zijn voederbakje leeg en heeft hij alles uit zijn bakje gegooid. Daarna gaat hij voor zijn bakje zitten en kijkt hij mij zielig aan. Volgens mij eet hij alleen de lekkere zaadjes er tussenuit. Maar ik moet nu elke dag zijn bakje bijvullen en onder in zijn kooi ontstaat een berg met voer.

Waarom zou hij dit doen???

Groetjes

Eline 

Sonja

Hoi Eline,

Dit is gedrag wat hoort bij jonge parkietjes. Ze doen het niet allemaal, maar sommigen.
Het gaat vanzelf over. Vroeger heb ik ook zo'n parkiet gehad, die dit deed in het begin. Alles op de grond gooien, en dan op de bodem opeten. :lol:
Je moet niet iedere keer zijn bakje bijvullen, want dan gaat hij inderdaad het lekkerste er alleen uit eten.
Als hij honger krijgt, gaat hij vanzelf (instinctmatig) zijn voedsel op de bodem zoeken.
Als het je echt stoort, zou je kunnen proberen hem maar een klein beetje voer te geven, zodat hij het er niet zo makkelijk uit kan gooien. Hij is nog jong, en moet natuurlijk ook nog leren om uit een voerbakje te eten.
Toch zou ik me niet al teveel zorgen maken om dit gedrag, het gaat vanzelf over.  :wink:

Groetjes, Sonja.

eline

Hoi Sonja,

Ik ben blij te weten dat dit vaker voorkomt bij jonge parkieten. Ik heb in het verleden twee andere parkieten gehad die dat dus niet deden dus ik was bang dat hij zijn eten misschien niet lekker vind. Maar gelukkig hoef ik me dus geen zorgen te maken.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Eline

Safrena

Hey Eline

Je hoef je inderdaad helemaal geen zorgen te maken

lees maar even onderstaande link  :wink:

http://www.parkietenfreak.nl/r-etiquette.php

vele groetjes

Jessie

Die van mij hebben het een tijd niet gedaan maar sinds deze week ligt ook iedere dag al het voer op de bodem! Wordt er ook gek van inderdaad, moet nu veel vaker de kooi schoonmaken, vind het zo'n rommelig gezicht als heel de bodem vol ligt met eten

Ruudees

Ach een kind, tot een jaar of 4, maakt er ook een soep zooitje van. Dit accepteren we toch ook. Op een ander forum kwam ik eens een topic tegen van iemand die het vervelend vond overal "poepjes"in huis te vinden als het parkietje weer eens had gevlogen.

Je kan van te voren weten dat een parkietje rommel maakt, als dat een probleem is moet je er eigenlijk niet aan beginnen. En wat weegt zwaarder, de kameraadschap, liefde en aanhankelijkheid van je parkietje of een beetje rommel in en naast de kooi........

Jill

Bartje gooit ook altijd z'n voer over de grond...al vanaf kleins af aan. Maar hij weet donders goed dat hij 1 bakje voor per week krijgt en dat ie het daar mee moet doen... Dus af en toe is het net een zwerver die over de grond waggelt om z'n eten wat hij uit de kooi heeft gegooid op te eten.

juut_1974

Hoi,


Ollie kruipt zelfs helemaal in zijn voerbak en gaat daar net zolang tekeer totdat zowat al zijn eten op de grond ligt.
Dit doet hij alleen als wij in de buurt zijn. Hij wil dan aandacht en uit zijn kooi.
In het begin schrok ik me rot, dacht dat hij klem zat in zijn etensbakje en nog is het wel eens eng. maar hij kan er zelf toch makkelijk uit.
Nou ja, dan maar eten op de grond. Is denk ik ook best lekker, hoor hem niet klagen, hihi

Groetjes Judith en Ollie

Jessie

geloof niet dat ik heb gezegd dat ik er een probleem van maak hoor!
Ik vind het absoluut niet erg hoor......vind het eigenlijk wel grappig omdat ze zo lekker eigenwijs zijn.