Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken

Gestart door Sanne-Pino, mei 11, 2005, 17:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne-Pino

HoiHoi,

Ik ben sanne en heb sinds kort ook een parkietje genaamd Pino. Hij was redelijk jong toen ik hem kreeg, en was al heel snel tam genoeg dat hij op mijn hand wilden komen. Hij vliegt ook wel eens door de kamen, en als ik dan naar hem toe loop en mijn vinger tegen zijn buikje plaats wil hij er wel op komen zitten. Eenmaal op mijn vinger blijft hij ook wel zitte, soms vliegt hij weg, maar zodra ik weer naar hem toe loop en mijn vinger voor zijn buikje hou loopt hij er weer op.

Nu is er helaas wel een probleem, en ik heb het stukje over bijten al gelezen, maar ik weet niet hoe ik het toch het best kan aanpakken. Pino bijt namelijk best veel, als hij op mijn vinger zit en ik een beetje tegen hem praat enzo, kan hij ineens uit het niks gaan bijten, en dan niet zachtjes, maar echt hard. Ik doen dan wat er geschreven was, ik kijk hem boos aan en laat hem op mijn andere vinger huppen. Dan houd hij ook weer eventje op. Maar na een tijd als ik weer met hem aan het kletsen ben begin hij weer. Ik beloon hem best vaak met trosgierst, maar zodra ik weer even stop met het geven en gewoon tegen hem praat begint hij weer te bijten.

Wat doe ik verkeerd, en is hij wel echt handtam dan??? Het is namelijk niet dat hij niet op mijn hand durft ofzo want hij zit er best vaak op. Kun je me misschien nog meer tips geven hoe ik dit het beste kan aanpakken, en wanneer moet ik hem belonen als hij zodra ik even het trosgierst weg haal weer ineens kan bijten.

PLEASE HELP ME, want zo is het ook niet leuk :doubt:

Groetjes
Sanne

Safrena

Hey Sanne

Welkom op het forum

Hoe oud is je parkietje nu?

Als je parkietje tussen de 6 maand en een 1 jaar is  is hij in de puberteit en  probeert hij wat en hoever hij kan gaan. Hij test je dan uit.

Laat nooit merken dat het pijn doet want dat ziet je parkietje als een overwinning.

Trek dus nooit je hand weg als hij bijt maar hou het daar. Pas als je parkietje stopt met bijten dan mag je hem belonen en je hand weg doen.

vele groetjes

Sanne-Pino

Ik heb hem nu 2 weken, en hij was net bij de dierenwinkel toen ik hem kreeg. Dus hij zal wel in zijn puberteit zitten.

Dankje wel voor je tips!!! Ik zal het is proberen, maar soms doet het wel echt pijn hoor dan is het moeilijk niet weg te trekken. En als ik zodra hij los laat hem een beloning geef, zal hij dan niet denken dat hij juist wel mag bijten, omdat je hem ze snel beloond??? Misschien stomme vraag hoor maar ik moet het gewoon nog leren allemaal natuurlijk.

En nog iets, ik las net over de topic over wel of niet een spiegeltje, ik heb er ook geen, omdat mij dat was afgeraden. Ze zeiden dat hij dan aan het kamerraadje in de spiegel ging hechten in plaats van aan jou, kan het misschien ook daaraan liggen dat hij bijt??? En wat raad je me aan, moet ik ook een spiegeltje aan schaffen???

Groetjes
Sanne

Lenthe

Bij mij beet Leo ook nooit, tot een paar weken geleden en dan heel hard. Ik had ook geprobeert om dan te schudden met m'n hand. Helaas moest ik dit elke keer zo har doen dat hij wegvloog en dat was natuiurlijk niet de bedoeling. Nu is het wel minder geworden, en als hij het doet dan minder hard en minder lang. Gewoon doorzetten en niet laten merken dat het pijn doet dat werkt hier het beste.
Ook voor Bertje ben ik hier nu mee bezig, zo af en toe bijt hij ook, maar gelukkig nog neit zo hard.

Ik zou zeggen, gewoon doorzetten.

Groetjes Lenthe

Safrena

Hey sanne

Ik weet dat het soms heel erg kan pijn doen maar dan zal je toch even op je tanden moeten bijten

Voor je je parkietje beloont als hij niet bijt wacht je even een paar tellen en als hij dan niet meer bijt dan beloon je hem.

Wat berteft het spiegeltje dat kan je zeker in de kooi doen. Je parkietje zal er inderdaad zijn maatje in zien maar zal daar niet in veranderen naar jou

een spiegeltje kan zelfs helpen bij het tam maken. :wink:

vele groetjes

Sonja

Hoi Sanne,

Toch maar volhouden, want het werkt echt, hoor. :wink:
Een van mijn parkietjes is momenteel ook in zo'n "bijtperiode", en als je consequent blijft volharden, dan zie je op een gegeven moment dat het minder wordt.
Pucky probeert nog weleens te bijten, maar na 1 keertje  houdt ze het wel voor gezien, omdat ze merkt dat het geen enkel effect heeft, als ze dat doet.
Als ze niet probeert te bijten, krijgt ze volop aandacht, en daar geniet ze van. Ze weet nu langzamerhand wel, dat ze met bijten het tegenovergestelde bereikt.
Het zijn tenslotte slimme diertjes.
Dus geef de moed niet op!

Veel succes.

Groetjes, Sonja.

Sanne-Pino

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips!!! Ik zal gewoon moeten door bijten, en hem belonen als hij niet bijt. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Enne da spiegeltje ga ik morge nog kopen!!! Hopelijk wordt hij dan liever naar mij toe!!!

Groetjes
Sanne

ps. ik laat het nog wel weten hoe het gaat!!!