vaak dunne ontlasting

Gestart door ciska, mei 10, 2005, 23:00:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciska

Hoi
Ik heb twee hele vrolijke, drukke parkietjes van drie maanden oud. Ze vliegen bijna de hele dag rond.
Alleen heeft er een (of alle twee, kan ook) heel vaak dunne ontlasting, zeg maar om de dag. Ik weet niet welke. Het ziet er steeds weer anders uit; van echt water tot een slap drolletje zeg maar.
Ik denk niet dat ze ziek zijn want ze zijn echt heel levendig en eten (en drinken) heel veel. Het is niet een teveel aan sla of iets dergelijks want dat willen ze niet.
Denken jullie dat het ernstig is?

Parkieten-Freak

Een parkiet die veel drinkt moet zeker gescreend worden op o.a. suikerziekte. Veel drinken kan daar een symptoom van zijn.
Parkieten drinken van nature niet veel.
Toch kunnen ook opwinding, een badje nemen, of stress zorgen voor een wat waterige ontlasting.
Ook moet je het voedingspatroon van je parkiet eens goed bekijken: wat krijgen ze allemaal te eten op een dag?


Safrena

Hey Ciska

Het zou kunnen komen doordat je zelf net verteld dat je parkietje heel veel drinken.

Heel veel dinken is niet  gezond voor je parkietje vaak wijst dat op ziekte.

Als je parkietje veel last heeft van diaree is het beter om toch even langs de dierenarts te gaan
Leg dan in de kooi een mooi stukje plastiek waar je de poepjes kan opvangen en dit kun je dan mee naar de dierenarts gaan.

Lees ook even op onderstaande links over de uitwerspelen

http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenatmf.php

vele groetjes

oow Anneke je was me net voor :wink:

ciska

Hoi Anneke
Bedankt voor je reaktie.
Je vroeg wat ze zoal eten op een dag, nou niks bijzonders. Wel ongeveer minstens 2,5 schepjes van die Xtravital per parkiet!! In de gebruiksaanwijzing staat dat een schepje per dag voldoende is, nou niet dus!! Het zijn trouwens wel Engelse grasparkieten, misschien eten die wat meer?!
En er hangt een zo'n knabbelstaaf in de kooi, maar daar eten ze amper van. Verder om de dag een klein stukje trosgierst. Ik probeer ze ook wel sla en appel te geven maar daar moeten ze niks van weten.
Dat is het, lijkt me niks mis mee...?!

Het word zoiezo Aangeraden om 2 schepjes XtraVital per parkiet te nemen ;)
Groetjes Jorijn