wanneer beste tijd om uit de kooi te laten.

Gestart door Lenthe, mei 10, 2005, 22:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenthe

Ik heb eigenlijk een klein vraagje.
Mijn parkietjes gan er altijd tussen 6 en 7 sávonds uit en als ik vrij ben dan sóchtend os s'middags al.
Ik moet ze er wel altijd zelf uithalen en erin zetten want dat doen ze niet.
Nu had ik ze vandaag pas om 21.30 eruit en ze waren toen nog druk in de weer in de kooi, helaas waren ze toen ik ze uit de kooi had gehaald niet echt vriendelijk. Leo en bertje beten mij en waren absoluut niet meer druk, maar gingen juist stil in een hoekje zitten.
Ik heb ze toen even geaaid en maar weer in de kooi gezet.En nu lijken ze dus ook te rusten.

Is het het beste om de vogeltje in de middag en namiddag eruit te halen, en als dat niet lukt dan gewoon sávonds erin laten en ze een dagje in de kooi te laten?

Jorijn

Hoihoi,

Er is geen vaste tijd dat je je parkietjes eruit kan halen...

Maar je moet er wel op letten dat je altijd voldoende tijd hebt, dus bijvoorbeeld niet een half uurtje voordat je weggaat ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jojo

Hoi,
Ik denk dat het ook met het tijdstip van 21.30 te maken heeft, het is dan al wat schermerig.
Je parkieten zien dan misschien niet meer zo goed waar ze zijn.
Ik merk dat ook aan Nino en Paco, hoe lichter het is , hoe aktiever ze zijn.
Maar als het dan een beetje donker begint te worden, dan worden ze ook rustiger.
Maar met wat licht in de kamer zijn ze ook in de avond nog wel lekker aktief hoor!

Succes!

ChantalMelissa

Dat merk ik inderdaad ook bij mijn parkietje.

Het maakt niet echt uit wanneer ik hem uit de kooi laat, hij is altijd wel vrolijk en lekker actief. Maar zo rond 21:00/21:30 (met schemer inderdaad) wordt ie inderdaad stil en gaat ergens rustig zitten en doezelt dan een beetje weg. Als ik hem pas na 21:30 ofzo terug in zijn kooi wil doen, dan heeft ie daar ook helemaal geen zin in. Net of ie dan denkt: laat me met rust! Ik zit net zo lekker weg te dutten!  :lol:
Ik zorg er dus maar voor dat ie vóór 21:00 weer lekker in zijn kooi zit. En meestal gaat ie dan ook meteen slapen :)

Sonja

Hallo,

Het is denk ik ook maar net wat je parkiet gewend is.
En ze zijn ook weer allemaal verschillend. Ik denk dat je je parkiet gewoon goed moet observeren, dan zie je op den duur wel, wanneer hij/zij slapen wil, of liever in de kooi blijft.
Pucky wil bv eerder gaan slapen, dan Joepie. De laatste gaat pas tussen 22.00 uur en 22.30 uur de kooi in, en tot die tijd is hij wel rustiger, dan overdag, maar hij wil gewoon graag tot hij gaat slapen bij me zitten. Hij zit dan vlakbij mijn gezicht, heeeeerlijk te doezelen. Zo lief!!

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Croky heeft na 22.00u ook niet meer zoveel fut om rond te vliegen. Meestal krijgt hij eten rond half 10 en dan gaat hij meteen naar zijn kooitje. Hij heeft dan zijn buikje lekker vol, en doezelt een beetje, of speelt nog wat in de kooi.
Hij is verweg het actiefst overdag, en in de vroege avonduren.


Jessie

Jessie en Rory mogen in het weekend de gehele dag vrij vliegen en van maandag tot vrijdag vanaf 6 uur 's-avonds en ze gaan meestal zelf rond 8 uur weer terug in hun kooitje! Aan deze tijden zijn ze ook helemaal gewend, als ik bij mij de voortuin in kom lopen zien ze me al en worden ze altijd helemaal wild en gaan heel hard fluiten, dan weten ze echt dat ze uit hun kooitje mogen. Altijd heel erg grappig om te zien!

Anita & Marisa

Goed om te horen dat het zo fantastisch gaat met je parkieten :wink:!
Leuk is dat hè, dat ze je herkennen! Je krijgt altijd een warm onthaal  :D

Veel plezier met je lieve parkieten!

Veel liefs,
Anita en Marisa.