Weg vliegen op Tralies

Gestart door Nadine, mei 09, 2005, 18:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo daar!!

Ik ben nu met mijn snavelvriendjes bezig ze tam te maken en ben nu bij de fase hand in de Kooi en daar houden tot ze stil blijven zitten doen ze dat belonen met je stem of wat lekkers,,,(Het eerste dus) En daar zou ik graag een paar vraagjes over stellen::..

-Hoe moet je je hand in de kooi houden?
*Als een Vuist??
*Gewoon plat Zoja Boven of onderkant van je hand?
*Op de zij?? Of gewoon je Vinger uitsteken met de rest van me vingers in en vuistje

En mijn vogeltjes gaan beetje zitten vliegen zodra ik de kooi open doe of als ik me hand erin steets (of ze doen niks) En dan gaan ze vaak ergens anders zitten en blijven ze daar stil zitten,
En dan heb ik het over de tralisch, Sepia, Trapje en zo af en toe gaan ze ook weer terug naar de plek waar ze zaten maar ook dan wel helemaal op het einde,,, nu mijn vraagje...:

-Moet ik ze dan gewoon tegen de tralisch laten zitten zodra ze stil zitten is het goed en dan belonen of echt wachten tot ze weer rustig op hun stokje gaan zitten of hun speeltje en dan belonen en hand terug trekken (rustig natuurlijk)

Ook als ik langs loop schrikken ze en knallen ze zo snel mogelijk naar achter in de kooi tegen de tralisch aan (Vooral Timo vrij logisch is in het verleden opgejaagd) Is dat Normaal of kun je ook dat afleren of stopt dat vanzelf zodra ze tam/handtam zijn??

Zo dat waren mijn vragen ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden en misschien zelfs er zelf nog wat aan hebben tijdens het tammaken van een Bang parkietje (Zoals Timo)

PS. Elmo valt wel erg mee en gaat vrij snel weer ontspannen zitten het is vooral Timo Die zo doet maar dat is mijn eigen schuld ik zou gewoon rustig moeten doen bij haar en erg vele gedult moeten hebben! En hopen dat ze nog handtam wil worden en Anders is tam ook wel goed:)

Safrena

Hey Nadine

als je je hand in de kooi steekt dan moet je vooral ook rustig tegen je parkietje spreken.

Haal je hand niet weg als je parkietjes opvliegen maar hou je hand daar gewoon rustig. als je parkietje dan rustig op zijn stokje zit kun je pas je hand weg halen.
Als je parkietje niet opvliegt maar aan de andere kant gaat zitten ga je gewoon heel rustig met je hand naar daar.
Vergeet nooit om steeds rustig tegen je parkietje te praten tewijl je dat doet.
Beloon ook steeds (altijd) goed gedrag als je parkietje het heel goed heeft gedaan.

Als je parkietje je hand vertrouwd en handtam is zal je parkietje ook niet meer opvliegen.

Zorg wel dat de kooi van je parkietje op oog hoogte staat zodat je parkietjes je altijd kunnen zien en dat ze niet zo schrikken als er iemand voorbij komt.
Ga steeds rustig voorbij de kooi en praat dan ook heel rustig tegen je parkietje

vele groetjes

Nadine

Oke Bedankt voor de tips!! Ze staan niet op ooghoogte maar ze kunnen het wel zien als ik langskom wantz e staan op me slaap kamer en ik praatveel tegen ze ook als ik naar ze toe loop en er staan dus ook GEEN grote voorwerpen tussen de Kooi en Mij in ze kunnen mij altijd zien waar ik ook sta en ze staann eit op de tocht:) Dus dat lijkt me ookwel goed toch?? Want ik had ze eerst wel op ooghoogte maar daar stonden ze heel erg in het donker verstopt achter een grote kast zodat het zonlicht er neit goed bij kon dus dan lijkt dit me toch een betere plek