Hoe hoort het snaveltje er uit te zien?

Gestart door ChantalMelissa, mei 09, 2005, 13:45:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChantalMelissa

Hallo!

Dit is mijn 1e post op dit forum. Ik heb 4 weken geleden een parkietje gehad voor mijn verjaardag, hij was toen 6 weken oud. Het gaat hartstikke goed met hem (of haar?) Hij accepteerde direct mijn hand in zijn kooi en kwam de 2e dag al uit mijn hand eten, waardoor hij al vanaf de 3e dag bijna elke dag los mag vliegen  :D Hij komt verder alleen nog niet bij me zitten (alleen om uit mijn hand te eten, maar hij schrikt nog vrij snel en vliegt dan weer weg), maar ik blijf geduldig proberen en zie wel wat er nog van komt qua tam maken...

Ik heb nu alleen even een vraagje over zijn snaveltje.

zijn snaveltje is namelijk niet helemaal, tja, egaal zeg maar. Vanaf het midden naar de onderkant toe, zitten er wat rare plekjes aan de zijkant. Het lijkt of het wat gespleten of afgebrokkeld is, net zoals je nagel eruit ziet, zeg maar, als die gespleten of gebroken is. Het is ook iets lichter van kleur, ook net zoals je nagel eruit zou zien. Ik heb op deze site bij de parkietenpret-foto's gekeken naar andere snaveltjes en ik zie dat er daar ook snaveltjes tussen zitten die er zo uit zien. Misschien dat het dus wel gewoon zo hoort? Maar voor de zekerheid wilde ik het toch even navragen.

Ik heb geprobeerd er foto's van te maken, maar hij vliegt steeds weg  :P Ik hoop dat t een beetje duidelijk is wat ik bedoel?

Trouwens nog mijn complimenten voor deze site. Erg leuk en vooral erg informatief ook  =D>


[verwijderd door de admin]

Tjipie lover

Wat voor kleur heeft het neusdopje dan.
Daaraan kun je zien of het een man of een popje is.
Wittig met een lichtblauwe schijn is een pop. Verkleurd later naar bruinachtig
Donkere snavel beetje paarsachtig is een man. Verkleurd later naar donkerblauw
Zo te zien aan de foto lijkt de snavel normaal hoor!
Maar bedoel je naast de snavel??
Een beetje vleesachtig?
Hebben ze het ook over gehad dat dat een soort mijt kan zijn, kun je dan het beste laten bekijken door de dierenarts- die zegt je wel of het zo is en wat je er aan moet doen!
Hoop dat ik het zo goed heb gezegd over de kleuren v/d neusdopjes!
Snavelkusjes Donder en Bliksem. :D

Carla

Ik denk niet dat je je daar zorgen moet over maken. Een snaveltje is iets levends. Net een beetje zoals een nagel. Dat groeit en afslijt. Door het knagen kan er hier of daar een stukje afslijten

Safrena

Hey Chantalmellisa

welkom op het forum

Een snaveltje moet er inderdaad vrij egaal uitzien

Als er nog zwarte vlekjes op de snavel van je parkietje zitten is dat niet erg dit komt omdat je parkietje dan nog jong is

Maar als je bedoelt dat het snaveltje schilffert (zoals een nagel splitst) kan dit komen door dat je parkietje ergens aan knabbeld zoals een mineraal steen of zo en dan is het niet erg

als het echter anders zoals op onderstaande link (misschien in minder mate) dan is die schufmijt dan kun je best even langs de dierenarts zodat dit kan behandeld worden

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php

vele groetjes

ChantalMelissa

Nee, zo erg als op die foto bij schurftmijt ziet het er niet uit.

Het ziet er meer uit zoals dit:

Dus dat is dan gewoon normaal?  :)

Safrena

Hey chantalmelissa

Als het snaveltje van je parkietje er zo uitziet zoals op die foto is dat geen probleem  :wink:

Dit krijgen ze door regelmatig aan een mineraalsteen of andere harde materialen te knabbelen  :wink:

vele groetjes

ChantalMelissa