pijn aan oogje?

Gestart door jolanda79, april 02, 2006, 17:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jolanda79

Hallo vogel kenners!!

Mijn vogel snowy heeft vandaag voor het eerst gevlogen nadat hij goed handtam is gemaakt!!
Het vliegen was natuurlijk spannend en als ie op de grond land of ergens waar die niet goed kon zitten dan wipte ie zo op mijn vinger!
Hij heeft ook een hele tijd bij mij gezeten en heeft in totaal 3 pogingen gedaan om te vliegen. Ik heb em daarna op zijn  kooi gezet en de ingang zelf laten zoeken dat ging helemaal goed !
Daarna is ie op zijn stokje gaan zitten beetje bollig in slaap houding ! Iik dacht dat ie wel moe zou zijn en daarom ging slapen maar toen ik na een tijdje dishterbij kam zag ik dat hij met 1 oogje aan het knipperen was alsof het geiriteerd is ook lijk het grijze velletje( ooglid) beetje dikker en trekt ie beetje met zijn hoofdje aan die kant  (soort trillend) Hij heeft wel een klein beetje trosgierst gegeten !
Kunnen jullie me helpen of ik effe aan moet kijken of het vanzelf weg gaat of dat ik meteen naar een dokter moet gaan !!??
Alvast bedankt voor de reacties!!

Safrena

Hey jolanda79

Oogjes zijn toch belanrijk voor een parkietje
En als je merkt zoals je zelf al zei dat het oogje een beetje gezwollen is lijkt me toch het beste om even langs een dierenart te gaan
Die kan dan eventueel een oogzalfje (indine nodig) meegeven

vele groetjes

jolanda79

Nou effe over het oogje van snowy!!
Maandag heeft ze er niet veel last van gehad heb niks aan haar gezien of gemerkt maar nu heeft ze ook niet los gevlogen maandag !
Vandaag heeft ze wel weer los gevlogen en toen deed ze het weer ook zit ze steeds met die kant waar ze last heeft van het oogje op de mineralen stok te schuren!
Ik heb naar de vogelwinkel gebeld waar ik haar gekocht heb en ze zeiden dat ze waarschijnlijk jeuk had aan het oogje en ik effe met haar moest langskomen voor een zalfje , nu ga ik dat donderdag meteen doen dan heb ik namelijk vrij!!
Hopelijk is het dan opgelost ik houd jullie op de hoogte als jullie willen .
Oja de gele mineralen stok heb ik eruit gehaald omdat hij erlangs schuurt en een geel kjoppie ervan krijgt! straks ontsteekt het oogje nog door dat spul wat van de stok af komt

groetjes jolanda

Parkieten-Freak

Allereerst zal ik je een link geven, die je eigenlijk zou moeten bekijken.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=1547.0
Verder: Medische adviezen en het stellen van diagnoses moet je aan de dierenarts overlaten, niet aan het personeel van een dierenwinkel.
De afwijking aan het oogje kan duiden op een ontsteking die behandeld moet worden.
Met andere woorden: ga naar de dierenarts.