Wormen

Gestart door Kim, mei 08, 2005, 22:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kim

Beste allemaal,

Ik ben pas  net besmet met het parkieten virus. Ik had vorrige week een mooie grasparkiet gekocht maar die is na 4 dagen alweer overleden, omdat hij last van wormen had er hing ook heel veel poep aan zijn kont. Nu heb ik een nieuewe van de dierenwinkel gekregen een jongere maar die had ook diraree en je voelde zijn botje bij zijn buik. Deze heeft dus ook last van wormen. Gelukkig heb ik medicijnen mee gekregen die ik in het water moet oplossen. Maar toch ben ik bang dat deze ook dood gaat. Heeft er iemand tips, en weet iemand of het echt werkt?



Groetjes Kim

Parkieten-Freak

Je hebt waarschijnlijk een zieke parkiet gekocht.
Een scherp borstbeen, diarree, of ontlasting aan het onderlijf zijn altijd een slecht teken.
Wormen zijn besmettelijk, dus je hebt dik kans dat dit nieuwe parkietje het ook heeft.
Ik weet niet wat je meegekregen hebt tegen wormen, maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat een dierenwinkel jou een zieke parkiet verkoopt, en je ook nog eens laat betalen voor een eventueel medicijn.

Ik zou zeker morgen (als het niet te laat is) contact opnemen met de dierenarts, en dit vogeltje grondig laten onderzoeken.
Wacht hier niet mee, want zo te lezen is de vogel al in een slechte voedingstoestand.
Tevens zou ik de winkelier inlichten. Hij zal zijn hele parkieten/vogelpopulatie moeten ontwormen om besmetting te voorkomen.


Kim

Dank je voor je bericht! Alle vogeltjes waren ziek in de dierenwinkel waar ik hem gehaald heb. Ze zijn nu allemaal aan een kuur zo ik begrepen heb van de dierenwinkel. Ik heb gelukkig niet hoeven te betalen hoor voor de medicijnen, en ik heb garantie op de vogel mocht hij toch weer overlijden. Wat ik natuurlijk niet hoop want dan is mijn trainig om hem tam te maken voor niets geweest. Maar ik moet zeggen deze vogel is veel levendiger dan mijn vorrige die dus ook wormen had. Dus ik hoop echt dat deze in leven zal blijven het afwachten de komende twee weken want dat moet het volgens de dierenwinkel over zijn, maar ik krijg wel klamme handjes als ik denk dat hij mischien toch dood zal gaan.


Groetjes Kim

Safrena

Hey Kim

Ik zou het zeker geen twee weken afwachten hoor maar zoals parkietenfreak al zei zo snel mogelijk even naar de dierenarts gaan met je parkietje

Winkeliers weten het niet altijd hoor lees daar maar even over op onderstaande links wat ze soms met parkietjes doen of hoeveel "ervaring"' ze zogenaamd zouden hebben

http://forums.parkietenweb.nl/index.php?topic=358.0

http://forums.parkietenweb.nl/index.php?topic=197.0

hier vind je een paar mooie maar niet leuke voorbeelden van winkeliers.
vertrouw vrijwel nooit op het advies van winkelier die denken alleen maar aan verkopen.

Garantie is ook wel raar hoor, we hebben het hier wel over levend wezentje  geen artikel :(

Onze raad: Ga zo snel mogelijk met je parkietje naar de dierenarst

vele groetjes

Kim

Dank jullie wel voor jullie tips! Ik heb de dierenarts gebeld en verteld wat er mis is met mijn parkiet en welk geneesmiddel ik gehad heb, gelukkig zei de dierenarts zelf dat dit goed is en dat dit afdoende moet zijn. Ik heb ook even op de site gekeken van het geneesmiddel daar staat ook dat ik dit geneesmiddel moet gebruiken. Het is nu maar afwachten of het aanslaat. Maar dat zeg ik hij ziet er goed uit en is erg speels. Ja dat er garantie word gegeven is eigelijk een beetje gek. Maar aan de andere kant de eerste keer wist ik niet dat ik een ziek dier mee gekregen had en ik had een nog al duur parkietjes gekocht dus ik mocht deze Teun gewoon meenemen, en als deze zou mogen overlijden dan ga ik echt mijn geld terug vragen en ga ik verder kijken. Het was mijn eigen keuze geweest om een ziekparkietje weer mee naar huis te nemen ook al waren ze allemaal ziek, maar ik vond het te zielig om ze allemaal daar te laten. Ik moet wel zeggen dat Ranzijn (daar heb ik hem vandaan) eigelijk altijd goede vogels verkoopt we hebben daar heel vaak vogels vandaan en ze hebben het altijd goed gedaan er is nooit iets mis mee geweest. Ik heb denk ik gewoon dikke pech met mijn parkietjes. Nu maar duimen dat alles goed blijft gaan, en dat hij over een paar weekies lekker door het huis heen kan vliegen!

Sonja

Hoi Kim,

Goh, wat een triest verhaal.
Ik wens je heel veel sterkte en zal voor je duimen dat je parkietje hier goed doorheen komt!

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

We kunnen goed begrijpen dat je deze lieverd daar niet achter kon laten!
Hopelijk komt het helemaal goed met het beestje! Als je het niet vertrouwt kun je het best toch even langs de dierenarts gaan! Het zou fantastisch zijn als dit beestje het redt en bij jou een mooie, liefdevolle toekomst heeft :wink:!

Heel veel beterschap voor je parkietje!
En houd je ons op de hoogte?

Liefs,
Anita en Marisa.