Vechten

Gestart door Nadine, mei 08, 2005, 10:59:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hey hey!!

Ik denk dat ik een probleem heb met mijn 2 parkietjes!!! :(
Timo en Elmo hebben al een Tijdje kapotten veertjes op de kop zitten ik dacht eerst dat het door de rui kwam maar het deurt toch wel erg lang en ik begin me zorgen te maken!! Ze zijn soms wel erg chagarijnig naar elkaar en vliegen elkaar dan aan (Komt door Timo zij is het vechtersbaasje) en ik denk dat het daardoor komt ik dacht eerst van ach laat ze maar want daarna zijn ze steets weer lief samen maar als ze elkaar kapot maken dan vindt ik het toch niet zo verstandig om het te laten gaan!!

Help mij Alsjblieft wat kan ik hier tegen doen!!!

Heb even de titel gewijzigd. Nu is het duidelijk waar dit topic over gaat.
Gr. PF

Safrena

Hey Nadine

Als je parkietjes echt heel erg beginnen vechten kun je ze het beste elkeen apart zetten in een eigen kooitje

vele groetjes

michel

wat is het geslacht van jouw grasparkieten? Ik weet dat 2 vrouwtjes problemen kan opleveren en soms ook als je 1 mannetje en een vrouwtje samen houd. Want het kan dan zijn dat het vrouwtje de ander niet accepteerd. In dat geval zou ik er nog een mannetje bijzetten.Het klinkt gek maar soms is oneven toch weer beter.In een voliere is een oneven aantal aan te bevelen en moet je altijd meer mannen dan vrouwtjes samen houden dus mischien is dat in kooi verband in sommige gevallen ook wel zo.

Zet ze in ieder geval inderdaad even apart en kijk het even aan.

Sterkte michel

Nadine

Het zijn mannetje en vrouwtje en ze staan in een kooi en die is niet groot genoeg voor 3 parkietjes en ik heb nog een kooivoor 1 parkietje maar ik heb geen plaats voor 2 kooien!!!! :( En ik ben bang dat als ik er 1tje weg doe dat de ander dan verdrietig word en depri! :(

Parkieten-Freak

Het lijkt me sterk dat Timo en Elmo nu ineens ontzettend gaan vechten. Ze zitten toch al langer samen in 1 kooi?
Parkieten kunnen wel een beetje ruzie maken met elkaar, zo af en toe, maar ze zullen elkaar zelden verwonden.
Als het naar jouw mening echt niet langer zo gaat, dan zet je 1 parkiet in een apart kooitje.

Ruimtegebrek?
Pak een boormachine, of vraag het even aan je vader of moeder of hij/zij het wil doen.
Boor een gat in muur of plafond.
Plaats een plug en bevestig daarin een haak.
Vervolgens hang je de parkietenkooi op.......et voila! :P


Nadine

Nee ze Vechten neit echt af ent oe snauwen ze wat naar elkaar zeg maar en nu pikt Elmo dat niet meer snauwt even terug en dan is het over maar Hoe komen dan die kapoten veertjes op de kopjes??

Nadine

Ow ik wauw nog even zeggen dat ik denk dat het komt omdat ze allebij de zelfte lievelingsplekjes en speeltjes hebben ind e kooi haha en ze altijd pries hetzelfte willen doen haha ehcte en stel dozen dus!!

Maar ik ga het were proberen ze tam te maken ditmaal zoals jullie het shcrijven op de site!! en dit X ga ik ook doorzetten!! Zodat zelos kunnen in de Kamer en nogmeer ruimte hebben dan komt het wel goed lijkt mij

Een parkiet is nog altijd een parkiet en geen doos ;)