Plaatsing kooi

Gestart door Jens en Karin, mei 07, 2005, 18:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jens en Karin

En weer maar een vraag.
We zijn ondertussen toch nog maar eens gaan nadenken over plaatsing van Yoshi's kooi. Verdomde lastig zeg...
We hadden eerst een plekje voor het raam, niet helemaal voor het glas, maar op een tafeltje, zodat de bovenste helft van de kooi zeg maar voor het glas kwam. Maar... dit was te laag (volgens verschillende sites ed).
Toen zetten we hem hoger, en de hele kooi stond voor het glas (zo'n 20 cm ervoor). Maar dit zou ook niet goed zijn, want de kooi staat beter voor een muur (vanwege overzicht). Bovendien leek het of Yoshi gek werd van de boom voor het raam (met duiven enzo). Misschien verklaart dat ook het hardnekkige geknaag aan de sephia schelp.
Nu hebben we een derde plekje gevonden. Probleem hier is, dat het op een kleine meter van de kamerdeur is. Is die 'doorlooptocht' ook slecht voor de parkiet? Ik bedoel, er is daar geen constante luchtstroom, maar alleen als je erlangs loopt. (en dat doe je best vaak; even naar de keuken, even naar de wc, even naar de computer, enzovoort).

Wat is nu de beste plaats voor onze Yoshi? (we moeten er snel uitkomen, want al dat verhuis is vast ook niet goed voor het beestje)

helma

Hoi Jens en Karin,

Hoe moeilijk ook, ik zou de kooi ook niet in een doorloop zetten.
Op deze manier kan je parkietje niet even lekker dutten, doordat ze (vaak) worden verstoord.
Ook de doorlooptocht lijkt me niet goed voor je parkiet.
Ik weet niet wat voor een kooi je hebt, maar er bestaan ook een soort poot voor de kooi.
Deze zijn ongeveer een meter hoog en kun je neerzetten waar je wil.
Succes met het vinden van een plekje.

Groetjes
Helma.

Jens en Karin

We hebben een plekje hoor. Yoshi heeft de plek van de TV overgenomen.  :D
De kooi staat nu op een meter hoogte ongeveer, in een hoek van de kamer. Achter hem dus muur.

En toegegeven, hij is ietsjes rustiger al. Zelfs aan het spelen met de ringen soms. (Het trillen is wel nog steeds, dus ik denk niet dat hij al 100% aan ons gewend is.)

Parkieten-Freak

Ja, het beste is als de parkiet op een centraal, maar "beschut" plekje in de kamer staat.
Bij mij staat de kooi op ooghoogte, op een kast tegen een muur. Hij kan echter wel naar buiten kijken.
Croky kan ons overal zien, zonder dag hij echt gestoord wordt als hij even een dutje doet. :)


Jens en Karin

mja, Yoshi staat bij ons wel in de zithoek... Maar zoals ik hem nu zie zitten, lekker als een pluisje op z'n schommeltje. Ik denk dat ie wel relaxed zit zo. Zo oogt hij in ieder geval wel.

Parkieten-Freak

Prima! Vogels vinden een muur vaak fijn. Het zorgt toch voor een beetje beschutting.
Ik zou het gewoon even aankijken hoe het nu gaat!
Succes!


Anita & Marisa

Chico staat gezellig bij ons naast de bank. Op een standaard! Hij staat bijna tegen de muur, naast de achterkant van de deur, zodat hij niet op de tocht kan komen! Hij vindt het geweldig. Hij gaat ook lekker slapen e.d., en weet hoe hij om aandacht moet vragen als hij dit wilt  :D. En hij is er vaak uit, dan gaat hij in de vensterbank of voor de tv of radiobox zitten! Hij wil alles horen en zien, hihi!

Inderdaad houd je parkietje goed in de gaten, dan kun je zelf zien of het hem bevalt :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Misty

Wij hebben in een hoek naast de bank en onder het plankje waar een vaas opstaat twee haken in de muur gemaakt en daar de kooi opgehangen. Zo heeft Misty nergens last van maar als wij in de avond gezellig televisie kijken dan is die er snel bij!
Heel gezelli.

Maar wat ik daarmee wil zeggen is eigenlijk dat je de kooi heel makkelijk overal aan de muur kunt bevestigen..(als je een rechte achterkant hebt dan).
Dus dan heb je ook geen dure kooistandaard nodig EN wat ik een heel groot voordeel vind van het bevestigen aan de muur is dat je er heel makkelijk onderdoor stofzuigd!

Groetjes Christel

Sonja

Hallo,

Hier hangt de kooi ook aan de muur, op ooghoogte. Mijn parkieten hebben het hier erg naar hun zin. Ze hebben geborgenheid, en een goed overzicht over de huiskamer.
Bovendien kunnen ze lekker naar de vogels in de achtertuin kijken.  :)

Groetjes, Sonja.