help!!

Gestart door juut_1974, mei 07, 2005, 08:18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juut_1974

Hoi,

Ik heb sinds gister een nieuw parkietje. hij moet nog heel erg wennen en zit maar beetje stil in zijn kooi. Hij komt wel op mijn vinger zittene n blijft daar vervolgens ook gewoon rustig zitten.
Hij moet dus echt zijn draai nog even vinden.
Maar hij heeft ook nog niet gegeten. Mijn vraag is, hoelang mag dat niet eten duren?
Ik heb nu een stukje appel in een knijpertje vlak voor zijn neus hangen en die appel in het zaad gedoopt zodat dat eraan hangt. Wanneer moet hij gaan eten en wat kan ik anders doen?

Groetjes Judith

Jorijn

Hooi,

Dat je parkietje nog niet eet is normaal, Dit s omdat je hem net nog maar 1 dag hebt :)
Strooi wat zaad op de grond en zorg dat het bakje de eerste keer dichtbij zijn zitplek hangt.. En dan zal hij vanzelf gaan eten


Ik denk dat iedereen wel op zoek naar eten gaat als diegene honger krijgt ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

juut_1974

hoi,
Ik weet dat het normaal is en heb ook zaad op de grond liggen en zijn bakje dichtbij hangen. Was alleen benieuwd of er een tijd voor staat dat hij MOET gaan eten of dat ik dan wat anders moest doen. maar dan wacht ik het maar even af.
Bedankt,

groetjes Judith

Dick uit Aruba

Nou Judith, ik beloof je dat je parkiet vandaag zal eten als een wolf!  :P

Dick.

Kuslar

Hi

Dat zal echt wel goed komen hoor met je parkiet. Hij is nog erg bang en houd je goed in de gaten en
durft gewoon niet te eten, maar als ze honger hebben dan eten ze echt wel hoor.
Geloof mij nou ik heb er 3 en dick heeft 18 parkieten.

juut_1974

Hij zit nu op de grond van zijn kooi en begon meteen aan de zaadjes. hij krijgt ze niet kapot. Kan ik beter trosgierst erin leggen?
Jemig, nu heb ik in mijn leven al zoveel parkietjes gehad en ik weet het echt niet meer. Mijn vorige parkietje was 8 en een half. Hij is nu een jaar dood. Dus mijn laatste jonge parkietje is toch bijna 10 jaar geleden geweest.


Groetjes Judith

Jorijn

Je kan altijd een beetje trosgierst in de kooi leggen, Maar ook niet te veel. De zaadjes van trosgierst zijn namelijk makkelijker kapot te krijgen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Judith,

Het gaat wel goed komen, hoor, met Ollie. Maak je maar niet ongerust.
Mocht hij nu echt heel veel moeite hebben, om de zaadjes te pellen, dan kun je hem een beetje op weg helpen, door met bv. de achterkant van een theelepeltje de zaadjes te pletten, zodat ze wat makkelijker te doppen zijn.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat nodig is. Volgens mij lukt het Ollie wel.  :wink:

Veel plezier met je nieuwe vriendje.

Groetjes, Sonja.

juut_1974

Hij eet nog steeds niet.
Heb trosgierst voor zijn neus hangen en ook op de grond.
Kan dit toch echt geen kwaad??

Groetjes Judith

Parkieten-Freak

Hoe oud is dit parkietje Juut? Hoeveel weken?
Kon hij al zelfstandig eten toen hij het nest verliet?
Ik zou daarnaast wat trosgierst van de streng afhalen en de losse zaadjes op de bodem van de kooi leggen.
De tip van Sonja is prima.


juut_1974

Ik weet het niet, hij was net uitgevlogen zei de man van de dierenwinkel. Hij heeft er echt verstand van. Toen mijn moeder de voliere nog had brachten wij altijd onze jonge parkietejs naar hem.
Is het wat om hem weer wat pap te geven ofzo. En wat dan? Brinta??
Ik maak me wel beetje zorgen. Hoelang kan ie zonder eten?


Judith

michel

Jammer dat je de leeftijd niet weet. het is het beste om parkietjes met de leeftijd van 6 weken weg te halen bij hun ouders omdat de vader de jongen gedurende 2 weken na het uitvliegen de jongen nog bij voert. Ik weet wel dat sommige kwekers er een handje van hebben om hun jonge parkietje al met 4 weken te verkopen met alle gevolgen van dien.Je kunt het beste trosgierst ophangen naast het stokje waar hij zit en het bakje voer. dan kijken of hij wat wilt eten.

michel

Nu zal deze kweker dat inderdaad wel weten omdat jullie daar vaker komen. Probeer ook eens om wat eivoer nat te maken mischien is dat wat makkelijker?

michel

Uhmmm ik bedoel man van de dierenwinkel :P heel veel sterkte in ieder geval en laat even weten hoe het is afgelopen als je wilt.

groetjes michel

Volgende keer mischien je bericht even bewerken? :P

Misty

Hoi,

Misschien kun je een fruithapje proberen... stukje peer+appel.. heel even in de magnetron...prakken en dan SMULLEN maar.
Dan heeft die toch wat in zijn maagje.

Groetjes Christel

juut_1974

hoi hoi,


goede tip van je misty!! Heb wat peer en appel met de staafmixer geplet en daar heeft hij beetje van gezeten. Alles zat onder, hihi.
/maar later op de dag zag ik dat hij ook zaadjes fijn heeft gekregen. Jippieeeeeee

groetjes juut