Blaasontsteking?

Gestart door Mariëlle S, april 01, 2006, 14:50:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mariëlle S

Kan een parkiet blaasontsteking hebben? En zo ja, wat kan ik daaraan doen?

Mijn parkietenmeissie is sinds een week lusteloos, slaapt heel erg veel, heeft waterige ontlasting (geen diarree) eet en drinkt wel en krabt regelmatig aan haar buikje (alsof het irriteert)
Vanochtend leek het alsof er bloed meekwam met de vochtuitscheiding (was wat rozig)

Ik ben dinsdag met haar naar de vogelarts geweest en hij zei dat zolang ze geen diarree heeft het goed gaat, donderdag nog eens gebeld en weer zei hij hetzelfde. Toch vertrouw ik het niet helemaal.

Wie o wie kan mij helpen, ik wil mijn meissie niet kwijt.


Safrena

Hey Mariëlle S

Een blaasonsteking kan een parkietje niet hebben want de urine en de poepjes komen in eenzelfde kanaaltje

Echter bloed in de poepjes (waterachtige gedeelte) is helemaal niet goed. Dat kan wijzen op problemen met de niertjes
zal je even een link meegeven over de uitwerpselen van een parkietje

http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Veel beterschap met je parkietje

vele groetjes

Mariëlle S

#2
Safrena,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had echter al eerst op je site gekeken bij uitwerpselen en ziekteverschijnselen maar helaas kwam ik hier niet veel verder mee. Sorry,(niets op de site aan temerken hoor! is nl. fantastisch en heeft al veel geholpen)

Maar: moet ik het aankijken? moet ik maar weer naar die vogelarts? of is er intussen iets waar ik haar vast mee kan helpen? Bepaald voer of vruchten, groente ofzo....

Groetjes,

Marielle, Dolby en Discy

Ps. Ik heb al wel de rode lamp aan voor warmte.

Parkieten-Freak

Bloed in de urine kan duiden op een (nier) infectie.
Ik zou onmiddelijk de dienstdoende dierenarts inschakelen!


Safrena

Hey Mariëlle S

Bedankt voor het mooie compliment van de site maar ik ben alleen maar mede beheerder op het forum hihi
De site is van parkietenfreak ;)

Zoals ik al zei en ook parkietenfreak bloed in de urine is zeker niet goed en kan wijzen op problemen met de niertjes en kun je beste toch zo snel mogelijk opnieuw naar de dierenarts gaan

Veel sterkte en beterschap voor je parkietje

Vele groetjes

Mariëlle S

Bedankt voor jullie raad en meeleven. Hiermee even een tussenstand.
Ik heb inderdaad de da maar weer ingeschakeld en we hebben besloten haar met antibiotica een handje te helpen.(hij wilde nl. eerst proberen of ze het zelf zou kunnen). Inmiddels zit ze sinds maandag aan de antibiotica en ze fleurt redelijk op. ;D
Ze is nog steeds niet de oude maar hopelijk blijft het goed gaan.

Veel liefs en een knuffel van Dolby en Discy. :-*

Sonja

Hoi Marielle,

Goed dat je de dierenarts weer hebt ingeschakeld!

Fijn dat de antibiotica wat lijkt te helpen. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds wat beter met je parkietje.

Veel sterkte en beterschap verder.
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

Mariëlle S

Het ziet er naar uit dat Discy het helemaal gaat redden. De ontlasting is nog niet helemaal zoals ik het zou willen maar ze lijkt nog levendiger dan vroeger. :P Misschien heeft ze zoiets van: Ik ben er ook nog en dat zal je weten ook ;D
En ze wordt momenteel ook overgezet naar ander voer dus daar kan het ook aan liggen. (Ik was er even voorzichtig mee totdat ze weer wat energie had maar nu moeten ze er toch aan geloven)

Vandaag wordt de eerste dag zonder antibiotica dus spannend hoe ze het gaat doen. Ze is gisteren ook begonnen met de rui ::) (kan wel een heel kussen vullen) en dat kost ook nogal wat energie dus ik houd haar goed in de gaten.

Maar al met al ziet het er positief uit. Veel liefs

Sonja

Hoi Marielle,

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Discy! :)
Mag ik vragen wat voor voer ze nu gaat krijgen? Pellets?

Als ze zo erg in de rui is, kost dat ook nogal wat energie, zeker omdat ze pas ziek is geweest, en nog steeds herstellende is.
Daarom kun je haar nu wat extra vitaminen geven (of misschien doe je dat al), door wat roosvicee (vruchtenmix, gele dop) in haar drinkwater te doen. Met groenvoer zou ik nog wat voorzichtig zijn, omdat je schrijft dat de ontlasting nog niet helemaal is wat het moet zijn. Maar zoals je al schreef, kan dit ook te maken hebben met de omschakeling naar ander voer.

Veel beterschap verder voor Discy. ;)

Groetjes, Sonja.

Mariëlle S

Sorry dat ik wat laat reageer (druk,druk,chaos) ::) :-[.

Ze kregen altijd Xtra Vital maar nu gaan ze over op Harrison's. High potency mash (soort poeder dat je moet aanmaken met wat water). De da heeft dit aangeraden. Pas als ze dit goed eten worden ze misschien overgezet op pellets.

Ze krijgt ook roosvicee in haar water.

De rui heeft zich enigszins gestabiliseerd en ze gedroeg zich erg vrolijk en goed, tot vandaag. Vandaag is ze weer wat begonnen te kwakkelen dus ik houd haar goed in de gaten en heb meteen de rode lamp maar weer aan.

groetjes en bedankt voor jullie meeleven,