HELP !!!! ei op de Bodem

Gestart door marloes, maart 31, 2006, 18:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

Help onze kwienie heeft een ei op de bodem van de kooi gelegd ze is ongeveer 15 maanden oud en een vrouwtje we hebben geen mannetje omdat ze  als kleine vogel al haar vleugel en staar tveren verloor vlak nadat ze bij ons kwam.( ze was al gekortwiekt),
gelukkig bleven de veren na de eerste rui wel zitten en vliegt ze als de beste,ze is erg voorzichtig van karakter en mag er dagelijks uit en gaat mee huiswerkmaken met mijn zoon enzo.
Nu ligt er dus een ei,ik kreeg drie adviezen in de buurt,meteen weghalen dan hecht ze er niet aan. een tweede was laten liggen want als je weg haalt legt ze steeds een nieuwe en kan ze dood gaan. en drie was een man erbij dan vergeet ze het ei en heb je de volgende keer jongen.

Maar wat is nu het beste voor de parkiet twee is erg moeilijk als ze weer in de kooi moeten lijkt mij heb je nummer 1 erin en nummer twee ga je halen is nummer 1 er weer uit enzo.

heeft iemad goederaad ik wil allleen maar dat mijn vogeltje gelukkig en tam is.

Safrena

Hey marloes

Je kan en mag het eitje weghalen ook omdat dit niet bevrucht is
Het kan zijn dat er dan een tweede eitje komt maar dat kan ook als je het andere eitje laat liggen

Echter als je parkietje onophoudelijk eitjes blijft leggen dan kun je beste er een mannetje bij doen en de "natuur" zijn gang laten gaan
Na een aantal bevruchte eitjes te leggen zal je popje ook stoppen met leggen en de eitjes gaan uitbroeden ;)


vele groetjes

marloes

kwienie is heel druk met het ei en heeft drie keer door de kooi verplaatst.
ze laat hem niet aleen en wil niet meer los uit de kooi.
als ik nu tog het eitje weg pak blijft hij dan tam voor mij???

hartelijke groetjes

kaboutertjes

Bij ons parkietje die ook  eitjes op de bodem neerlegde, hebben we in het begin de eitjes weggehaald, hierdoor werd ze niet minder tam, maar ze bleef wel eieren leggen.
Ze heeft in totaal tien eieren gelegd.
We hebben op een gegeven moment bij de kweker bevruchte eieren gehaald en van deze is één eitje uitgekomen.
Nadat het eitje was uitgekomen is ze gestopt met eitjes leggen.


Parkieten-Freak



kaboutertjes

Je moet er dan natuurlijk wel rekening mee houden dat je met een klein parkietje zit, en jezelf eerst afvragen of je dat wel wil.
Wij hadden genoeg adressen waar we eventueel de kleine parkietjes kwijt konden hadden ze alle drie uitgekomen.
Echter is er bij ons maar eentje uitgekomen en hebben we die natuurlijk zelf gehouden, want het wegdoen van zo een kleintje is toch erg moeilijk als je hem zelf hebt zien opgroeien van klein wurmpje tot vogeltje.
je moet wel van tevoren moet bedenken wat er met de kleine vogeltjes gaat gebeuren als je bevruchte eitjes gaat neerleggen i.p.v. onbevruchte eieren.

marloes

#6
wel mijn moeder zou dan die kleine wel willen maar liet je dat ei op de kooibodem of in een kastje?

;D   En waar haal je bevruchte eitjes vandaan? weet iemand een adres in de buurt van Almere?


Berichtjes samengevoegd ;)
Gr safrena

kaboutertjes

De eitjes had ik bij de kweker vandaan waar Nanoe ook vandaan kwam.
Hij gaf ons er drie mee.
En ja, ik heb ze in de plaats gelegd voor de andere eitjesop de grond van de kooi, de onbevruchte eieren hebben we weggehaald, ze heeft er daarna nog twee gelegd, maar de bevruchte eieren hadden we een stipje opgelegd dus wisten we welke we moesten laten liggen.
Wel hoorde ik dat het erg apart is dat ze ze op de grond van haar kooi heeft uitgebroed en dat ze het alleen heeft grootgebracht.
Om een kweker in de buurt te vinden kan je misschien in de dierenwinkels vragen bij welke kweker zij de parkietjes vandaan hebben.

groetjes