een parkiet kopen die net 2 weken kan vliegen of toch niet doen? ivm tam maken

Gestart door The John, maart 31, 2006, 17:21:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

The John

Hallo allemaal, ik zou me eerst even voorstellen ik ben John en kom uit Apeldoorn.
Ik ben vandaag (eigenlijk net pas geregistreerd) als parkieten liefhebber, en ben 24 jaar.
Ik zou graag een parkiet willen kopen maar doe MOET tam gaan worden.
Nu is mijn vraag, kan een parkiet die net 2 tot 3 weken kan vliegen dus nog niet als een volwassen parkiet
vliegt, nog makkelijk tam gemaakt worden? of kan ik er beter 1 kopen die net uit het blok komt
en net pas zelfstandig kan eten?

Dit omdat ik morgen een parkiet wil gaan aanschaffen voor mijn vriendin.

Ik hoor het graag van jullie


Groetjes John

Sonja

Hoi John,

Welkom op het forum. :)

Een parkietje dat net 2 weken kan vliegen is ook nog piepjong, hooguit een week of 8, en zeker is die heel erg goed tam te maken.
Hoe tam hij of zij zal worden hangt vooral af van de moeite en het geduld van de (toekomstige) eigenaar of eigenaresse.

Hoe meer liefde en geduld je in het diertje steekt, des te tammer zal hij of zij worden. ;)

Groetjes, Sonja.

The John

Citaat van: Sonja op maart 31, 2006, 17:33:57
Hoi John,

Welkom op het forum. :)

Een parkietje dat net 2 weken kan vliegen is ook nog piepjong, hooguit een week of 8, en zeker is die heel erg goed tam te maken.
Hoe tam hij of zij zal worden hangt vooral af van de moeite en het geduld van de (toekomstige) eigenaar of eigenaresse.

Hoe meer liefde en geduld je in het diertje steekt, des te tammer zal hij of zij worden. ;)

Groetjes, Sonja.


Aaaaaah dat is goed nieuws ik ga vanavond nog bij iemand kijken of er 1 parkietje is dat helemaal mijn hartje wint  ;)

en bedankt voor je snelle reactie Sonja.

Ik denk dat ik nog vele malen hier kom om te posten en of om ulp te vragen hahahaha ;D