welke groentjes?

Gestart door cindy, mei 06, 2005, 17:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cindy

hey,
welke groenten mogen mijn parkietjes eigenlijk eten? Mag ik ze vb witloof en wortelen geven?
en welk fruit? Ik heb ze appel gegeven en daar komen ze niet aan. Of moet ik het boven in de kooi hangen?
Groetjes van Cindy, yellow en blue

janet

ja, je kunt ze zeker worteltjes geven en sla en witlof. Ze lusten en mogen eigenlijk vanalles. Er zijn knijpertjes in de handel waarmee je de verse hapjes tussen de tralies kan gevestigen. Die heb ik ook, maar ook appel ofzo moet je nog maar eens vaker aanbieden, want je parkietje moet natuurlijk ook aan iets nieuws kunnen wennen! Succes ermee
Janet

Safrena

Hey Cindy

Je parkietje mag vrijwel elke groente en fruit eten behalven dan avocado want dat is giftig voor je parkietje.Zorg wel dat alle groentjes en fruit altijd eerst heel goed gespoeld zijn  :wink:

Het is inderdaad een beetje wennen voor je parkietje

Je kan het je parkietje voor doen om een appel te eten als hij bij jou zit of als je aan zijn kooitje staat. Parkietjes zijn van naturen nieuwsgierige beestje en zullen al snel willen weten wat je eet en zullen dan ook willen van proeven.

En een keer ze het geproefd hebben  :P

vele groetjes

Tjipie lover

Hallo daar.
Mogen parkieten ook tomaten, paprika, mango, ananas,pruimen, druiven,perzik,abrikoos,nectarine,bramen.
Dat vroeg ik mij namelijk even af.
Heb al gelezen dat ze geen avocado mogen!!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Snavelkusjes Donder en Bliksem. :D

Ps: vroeg me dit af omdat ik ze gister stukje rode paprika heb gegeven, ze vonden het heel lekker!

Safrena

Hey Ank

Ananas, nectarine, druiven en tomaat hebben mijn meisjes ook al gegeten dat is geen probleem.
Mango,pruimen, perzik,abrikoos,bramen mogen ze ook.

Echter paprika krijgen ze hier niet van mij dat lijkt me een beetje te pikant voor hun kropje en maagje :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Paprika mag ook: het schijnt dat parkieten de scherpe smaak niet proeven. :wink:

o hihi ik wilde ze dat nooit geven omdat ik dacht dat het te sterk smaakte. :oops:
Nu ik dit weet laat ik ze er maar lekker van smullen. Bedankt
gr safrena


Tjipie lover

Ok dank jullie wel voor het snelle antwoord.
Mijn Bliksem was er weer heel snel bij om het te proeven!!
En Donder wou het ook maar die mocht niet van Bliksem, heb ik aan de andere kant v/d kooi ook nog een stukje tussengeklemd konden ze geen ruzie maken.
Dat rode kleurtje sprak ze ook wel aan!
Ik was gister namelijk bezig met het maken van griekse bonensalade, en toen dacht ik laat ik ze eens paprika geven.
Aangezien niemand hier het nog had gehad over dat ze het niet mochten hebben nam ik al een beetje aan dat het geen kwaad kon!
Nou veel plezier alle parkieten met het eten van paprika!!
Snavelkusjes Donder en Bliksem.

Funky

Hallo allemaal,

Mijn Funky vind vijgen (gedroogde vijgen) erg lekker.
Vooral die kleine zaadjes die erin zitten en omdat ze ook erg gezond zijn mag hij af en toe een hapje meepikken  :D. Verse vijgen zal hij vast ook lekker vinden maar die heb ik meestal niet.

Maar ik heb ook weer lekkere vogelsnacks opgedaan die ik nog niet kende dus bedankt!!

Groetjes Leon