badje

Gestart door Appie, mei 04, 2005, 21:30:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appie

gisteren had ik een ijsje met slagroom, ik zat te eten en mijn parkietkje kwam ineens in de slagroom.
ik heb de slagroom van mijn parkietje weggehaald maaar nu stink hij zo door de slagroom.
hij wilt niet in zijn badje, onder de kraan vind hij ook niks. van die planten spraytje of zo vind hij niet leuk.
wat moet ik nu doen????????.

Jorijn

Hoi Appie

Je zal je parkietje toch moeten wassen, ook al vind hij dit niet leuk.
Slagroom kleeft ontzettend en dit is alles behalve goed voor de veren.. ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Appie

ja ik weet ook dat ik hem moet wassen.
maar hoe moet ik hem wassen

Parkieten-Freak

Met een beetje lauw water. Ik zou dit met de plantenspuit doen als je vogel niet gewend is om te baden.
Haal gewoon het traliegedeelte van de kooi van de bak, en zet die op het aanrecht bijvoorbeeld.
(Etensbakjes eruit halen!)
En dan besproei je voorzichtig je vogeltje. Hij gaat zichzelf daarna lekker oppoetsen.
Zorg wel dat de vogel geen kou vat, en doe het minimaal 1 tot 2uur voordat je parkiet gaat slapen.
hij moet immers eerst opdrogen!


Appie

ik heb het gebrobeerd met een planten spuitje.
hij poetst zich zelf niet op maar probberd wegtevliegen.
en hij stink nog ik al is hij gewassen, hij stinkt een beetje.

hoe moet ik er voor zorgen dat hij niet mer stinkt.

Jorijn

Je zal je parkietje toch moeten wassen, Die lucht verdwijnt niet zomaar. En bovendien het is slecht voor de veren.


Hoe je je parkietje moet wassen vind je in de posts hierboven
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Ik zou hem gewoon morgen en eventueel overmorgen weer besproeien.
Binnen een paar dagen ruikt hij gewoon weer lekker naar parkiet.


Anita & Marisa

Inderdaad, gewoon nog een keertje voorzichtig besproeien!
Praat rustig en kalm tegen hem en probeer hem op zijn gemak te stellen! Maak er een spelletje van!

Ook kun je een badje in zijn kooitje hangen. Onze parkiet vond dit in het begin erg interessant omdat hij dacht dat hij er hierdoor uit kon en ging steeds in het badje staan. Hij was toen namelijk in mijn pizza gaan staan (lekker rood/oranje). En parkieten hebben ook niet altijd zin in baden, inderdaad! Op deze manier werd zijn buikje een beetje gespoeld en zijn pootjes gewassen.

Hierna hebben we hem bij de gootsteen gelokt en expres met het water gespeeld. En hem uitgedaagd om te komen! Hij kwam er snel bij, maar wilde nog niet in badderen. Na een heel tijd begon hij ook met het water te spelen!
Misschien kun je dit eens proberen -> je hebt er veel geduld voor nodig, maar geduld beloont (bijna) altijd!

Succes!

Veel liefs,
Anita en Marisa.