mooie grasparkiet

Gestart door michel, mei 04, 2005, 13:26:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

michel

Ik heb vandaag een hele mooie grasparkiet gekocht hij is helemaal geel maar heeft verder wel de wildkleurtekening weet iemand hoe deze mutatie heet? Hij is ook een stuk groter en ja hij koste 35 euro maar hij is dan ook handtam hi hi en dit is zo gaaf .Ik zette hem bij de anderen en het klikte meteen hoewel hij wel groter is hi hi lijkt de violette pop hem wel aantrekkelijk te vinden :lol:

Dick uit Aruba

Misschien is het wel een Engelse parkiet. Deze blijken een slag groter te zijn. Of die grotere maat door de kweek komt weet ik niet maar ik vermoed het bijna wel.

Let wel dat sommige parkieten gewoon iets groter zijn dan anderen, zoals mensen langer dan anderen.

Ik weet zelf niet of er echt een naam bestaan voor een gele mutatie, maar wat dacht je van "gele mutatie"?  :P (pas maar op dat je geen kanarie heb gekocht  :P)

Leuk voor je dat zij / hij als handtam is.

Groetjes,

Dick.

michel

Ik heb het opgezocht. Ik heb een clearbody mutatie gekocht. Nee dick het is een parkiet hoor hi hi :lol:Je hebt een mooie site trouwens.

groetjes Michel

Safrena

#3
Hey Michel

Ik ben ook even op onderzoek uitgeweest en een clearbody heeft te maken met de grote van je parkietje maar niet met de kleur.
Dat is een mutatie van de grasparkiet en is inderdaad groter dan een grasparkietje.

Aan de hand van je beschrijving ben ik ook even gaan zoeken naar de kleur van je parkietje

Citeer... hij is helemaal geel maar heeft verder wel de wildkleurtekening...

Dan vermoed ik dat het is zoals op onderstaande tekening en dat is een clearbody Diluido lĂ­nea verde

[attachmentid=636]


vele groetjes

[verwijderd door de beheerder]

michel

Hij lijkt erop, alleen is de vleugeltekening wel zwart en heeft hij gewoon zwarte oogjes met een witte iris :P

Annika

foto foto foto  :D
Veel plezier met je nieuwe maatje!

Groetjes Annika