eten uit voerbakjes

Gestart door Renate, mei 03, 2005, 20:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renate

Hallo,

Ik heb sinds zondag een nieuw parkietje, ik heb hem nog steeds niet uit
de voerbakjes zien eten, hij heeft er nog niet uit gegeten, want er liggen nog
geen losse schilfertjes in het bakje. Ik heb wat voer op de bodem gestrooid en
hij eet ook wel uit m`n hand. Heeft iemand een tip om ervoor te zorgen dat ik Pukkie
kan wijzen op z`n voerbakje of vindt hij het vanzelf wel??
Alvast bedankt

Sonja

Hoi Renate,

Op een gegeven moment ontdekt je parkietje zijn voerbakje wel.
Je kunt het beste, zolang hij nog niet uit zijn bakje eet, wat voer en trosgierst op de bodem van de kooi leggen.
Trosgierst lusten ze allemaal erg graag, en het pelt ook wat makkelijker dan gewoon zaad.
Op het moment dat je hem uit zijn voerbakje ziet eten, stop dan met het voeren op de bodem.
Ik weet niet hoe jong je parkiet is, maar hele jonge parkietjes kunnen nog niet zo snel voldoende zaadjes doppen, als volwassen parkieten. Geef hem ook maar wat eivoer, dat hoeft  hij helemaal niet te pellen.

Succes!

Groetjes, Sonja.

Jojo

Hoi Renate,

Ik weet niet hoe oud je vogeltje is, maar als het een jong vogeltje is dan duurt het een tijdje voordat ze uit de voerbakjes eten.
Ze scharrelen eerst wat over de bodem, pas later ontdekken ze de bakjes.
Het belangrijkste is dat hij/ zij eet.
Doet je vogeltje dat niet, dan is dat echt een reden om je zorgen om te maken, maar ik denk niet dat je je hier nog echt druk over hoeft te maken.
Geef het wat tijd!

Succes

Renate

Het is geen jong parkietje, weet niet precies hoe oud hij is, hij eet wel, maar nog niet uit de bakjes. het is dus gewoon nog even afwachten.

Bedankt