Komen als ik hem roep?

Gestart door Appie, mei 03, 2005, 19:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appie

ik wil mijn parkiet leren dat, als ik zijn naam roep dat hij naar me vliegt.
hoemoet ik dit leren

Alvast bedankt

mirjam

Een parkietje doet alleen dingen als hij er zelf zin in heeft en als hij er lol in heeft. Je kunt een parkietje niet echt leren om bepaalde dingen te doen. Het enige wat je kunt doen is hem steeds belonen als hij iets doet wat je leuk/goed vindt. Door dit steeds te herhalen en hem te prijzen gaat je parkietje het waarschijnlijk steeds leuker vinden om bij je te komen zitten.

Ik roep joep vaak en hij komt ook vaak we naar je toe, maar als hij geen zin heeft kan je hemel en aarde bewegen maar dan komt hij ook echt niet. Het vaakst komt hij nog bij je zitten als je er helemaal niet mee bezig bent. Dan vliegt hij opeens naar je toe en gaat lekker op je schouder zitten.

Dus veel belonen en prijzen dan moet het goed komen, maar gun het veel tijd. Bij joep duurde het ongeveer 4 maanden voor hij uit zichzelf bij me kwam zitten. Ik kon hem wel veel eerder oppakken maar uit zichzelf duurde dus wel eventjes.

Heel veel succes en plezier.

Groetjes Mirjam

JoJo-1

HeeY


Mijn Parkiet komt als Ik Hem Roep Ik Heb Hem Het Zo geleeerd :
Toen zijn vleugel gekneusd was en hij was op de grond moest hij wel op mijn vinger komen op in de kooi te komen toen riep ik hem toen kwam hij  en nu als ik hem roep komt hij


Groetjes JoJo
:D

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Het is belangrijk dat je bij alles zijn naam noemt. Als je tegen hem praat, als je hem roept en beloont e.d. Hij moet leren dat je met dat woord hem bedoelt. Als hij dit door heeft, gaat hij erop reageren en kun je hem ook roepen :wink:
Het is net als bij baby's, deze noemen ze ook telkens bij hun naam, zodat ze leren dat zij dit zijn!

Succes :wink:

Liefs,
Anita en Marisa.

Sonja

Hallo,

Joepie komt altijd snel aangevlogen als ik hem roep, zo lief! Dit heeft hij inderdaad geleerd, op de manier zoals Anita en Marisa hierboven geschreven hebben. Ik ben het dan ook helemaal met ze eens! Mijn ervaring is, bij Joepie, dat hij heel vlug in de gaten had, dat ik hem bedoelde.
En met mijn vorige parkietje Droppie, kon ik  zelfs een soort "verstoppertje" spelen. Ik verstopte me ergens, en als ik hem riep, vloog hij kamer in, kamer uit, net zo lang, tot hij me gevonden had.  :D
Dat spelletje vond hij zelf geweldig, hij stond altijd zo grappig te knikken en te buigen, als hij me weer gevonden had.  :lol:
Je kunt je parkiet heel veel leren, als je geduld hebt. En iedere parkiet is weer anders, en ze hebben allemaal hun eigen leuke , grappige dingen.
Zelf vind ik het verschrikkelijk leuk, om eruit te halen wat erin zit, bij zo'n klein parkietje, en dat ik daarvoor soms echt engelengeduld moet hebben, maakt me niet uit. De voldoening daarna is des te groter!  :)

Veel succes met je parkiet!  :wink:

Groetjes, Sonja.