eitje kapot

Gestart door Simba01, maart 30, 2006, 21:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

hallo allemaal,

Mijn mannetje bubba heeft 1 van de 2 eitjes kapot gemaakt die hij samen met mijn popje simba had.
er zit een gat toen ik weer thuis kwam. moet ik die andere er nu ook uit halen of moet ik ze erin laten liggen.

groetjes

Safrena

Hey  Simba01

Het kapotte eitje weggooie maar dat zul je wel weten ;)
Het andere eitje zou ik gewoon laten liggen maar hou het een beetje in het oog ;)

vele groetjes

Simba01

ik mag wel in de buurt van de eitjes komen en aanraken want ze zit er haast nooit op.Ze is nu wel gelukkig al een stuk beter te pas dan laatst. (Zie verhaal bij ziekten)

Simba01

Ik kwam net thuis en ontdekte niet iets leuks. Simba me pop heeft het andere ei kapot gemaakt ze zat er met de snavel in en zat er aan te eten.Heb ze nu allebij  weggegooid.
Is dat eigelijk wel normaal dat een pop dat doet?

Daisy1988

Hey

wat jammer  :-[ ,, of het normaal is weet ik niet mijne hebben het nog niet gedaan alleen een keer met een onbevrucht eitje.

Groetjes Manuela

Simba01

mischien dat ze dan toch onbevrucht waren kwam wel doorzichtig spul uit. Weet niet als dat er altijd in zit.
eerst wou ik eigelijk geen eitjes want had ook geen broed hok. Maar toen ze laatst eitjes had gelegd vond ik het toch wel heel mooi. Ze zijn nog wel steeds aanhet paren. Hopelijk komt er weer wat

Daisy1988

denk wel dat het kan dan want denk dat als een parkieteneitje niet is bevrucht dat wat erin zit er hetzelfde uit zou zien als van een kippenei.. alleen kleiner.

Groetjess

Safrena

Hey Simba01

Het komt wel een keer voor dat de pop of de man de eitjes stuk bijt en niet alleen omdat ze niet bevrucht zijn maar ook bij bevruchte eitjes durven ze dit doen
Ze noemen zo parkietjes eiereters.

Je kan het opnieuw proberen maar dan liefst met een broedblok.
Het zou kunnen zijn dat je parkietje dit opnieuw zal gaan doen, maar zal je een link meegeven waar instaat wat je eventueel kan doen
Echter als dit niet helpt vrees ik dat je met dit koppeltje nooit kleintjes zult hebben

http://www.vogelproblemen.nl/Broedst.%20Kapot%20pikken%20eitjes.htm

Vele groetjes