Mannetje Broed Ipv Het Vrouwtje

Gestart door Maartxje, maart 29, 2006, 23:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartxje

Zoals de titel al aangeeft, het mannetje zit op de eitjes in plaats van het vrouwtje.
hij communiceert met het vrouwtje door heel zachtjes piepende geluidjes te maken. Af en toe komt ie er heel even af, en hij laat het vrouwtje er wel in om een eitje te leggen (er liggen er nu 3).
Nou zou je zeggen: goh, is dat misschien dan niet het vrouwtje, maar hij is toch echt degene met de blauwe dop boven zijn snavel, en hij is ook duidelijk de grootste en breedste van de 2.

dus mijn vraag: als hij op het nest blijft zitten, is er dan kans van slagen dat de eitjes ook daadwerkelijk uit gaan komen?

groetjes Maartje

Safrena

Hey Maartxje

Welkom op het forum

Het mannetje dat op de eitjes broed gebeurt nog wel een keer maar toch heel zelden.

Zolang de eitjes warm blijven en op gebroed word is er een kans dat er kleintjes geboren worden

vele groetjes

Maartxje

Vandaag weer in het nestje gekeken, er liggen nu 4 eitjes en er lag er ook een op de grond. Dat eitje heb ik er maar uit gelaten, want ik mag aannemen dat ie er niet voor niets uitgegooid is.
Het mannetje blijft broeden, maar het valt me op dat ie wel ruim de tijd neemt om te eten en even te spelen. Toch wel een  beetje raar dat het vrouwtje helemaal niet in het blok mag komen, enkel alleen maar om een eitje te leggen, en dan is ze ook meteen weer buiten.

Ik duim enorm dat het gaat lukken, want dat zou mijn eerste nestje betekenen.

Groetjes Maartje