Handopfok

Gestart door Maur@, maart 27, 2006, 23:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

even een nieuw topic, naar aanleiding van de vragen over handopfok. Als je eet heb je ontlasting.

Ik heb in de tuin vaak nesten van merels gehad en zie dan dat de moeder de ontlasting activeert, denk ik, en op eet of uit het nest gooit. Hoe gaat dat eigenlijk bij grasparkieten als je die met de hand opfokt. De ontlasting komt die vanzelf of moet die gestimuleerd worden door middel van bijv. een vochtig watje. Toch een belangrijk iets als je een grasparkiet met de hand moet gaan voeren. wij hebben ooit 6 gevonden jonge katjes verloren omdat wij niet wisten dat je de ontlasting moest activeren.

Sonja

#1
Hoi Maur@,

Ik heb veel vogeltjes, waaronder ook veel grasparkietjes, met de hand grootgebracht en de ontlasting, die komt echt vanzelf, en hoe! :D
Ze kunnen er wat van hoor, al zijn ze nog zo klein, hihihi. ;)

Bij het vogelasiel waar ik gewerkt heb, hebben we ook wel hele jonge egeltjes moeten voeren (lief!), en bij hen moest de ontlasting wel gestimuleerd worden. We deden dat met een zacht washandje, en de egeltjes? Die genoten er zichtbaar van, echt schattig hoor. :wub:

Groetjes, Sonja.

smartie

Hoe klein ze ook zijn: poepen kunnen ze inderdaad erg goed! Zonder erbij geholpen te worden. Ik had Pino in het begin in een schoenendoos met een keukendoek erin. Die lag er 2 dagen in: na een dag draaide ik de doek om: schone kant omhoog. En na die dagen de poepjes verwijderen en de wasmachine in. Schone doek in de doos en kon ie er weer 2 dagen tegen. Al heeft ze niet zo heel lang in de doos gezeten...