Drinkbakje voeren??

Gestart door Ingrid, mei 02, 2005, 19:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

Dat ik af en toe bijzondere parkietjes heb, weet ik  :lol:, maar Blizzard heeft nu sinds een paar dagen iets nieuws  :?.
Het drinkbakje zit steeds vol met zaadjes, nu heb ik gezien dat Blizzard dat "bewust" doet. Het lijkt alsof ze haar drinkbakje aan het voeren is??? Ook doet ze dat trouwens met elk bakje buiten de kooi, alles wat op haar pad komt moet in het badje of kommetje, maar dat is gewoon spelen.
Iemand enig idee waarom ze zaadjes in haar drinkbakje doet??

Gr. Ingrid

Safrena

Hey Ingrid

Sommige parkietjes doen dat gewoon omdat ze het leuk vinden en voor om te spelen :wink:

Andere parkietjes doen dat dan omdat ze verliefd zijn op hun bakje :wink:

vele groetjes

Ingrid

Citaat van: Safrena op mei 02, 2005, 20:02:08
Andere parkietjes doen dat dan omdat ze verliefd zijn op hun bakje :wink:

Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn dan  :lol:. Ik blijf water verversen op deze manier. Tja ze weten je soms wel aan het werk te zetten :wink:

Anita & Marisa

Haha, inderdaad Ingrid  :lol:


Onze vorige parkiet wilde altijd vers water! Als zij gedronken had, ging ze er met haar poeperd boven zitten en poepje in het water! Zodat we het weer moesten verversen. Ze deed dit erg vaak en dronk er dan ook niet meer uit, voordat ze schoon water had! Heel vreemd.
We hebben haar drinkbakje een aantal keren van plek gewisseld, maar ze kreeg het vaak weer voor elkaar! Uiteindelijk hebben we de waterbak iets te hoog boven de bovenste stok gehangen, zodat ze er met haar poeperd niet meer bij kon haha!
Het was een apart geval  :? Maar om deze dingen moeten we toch wel erg lachen  :D

Parkieten-Freak

De parkiet van mijn (overleden) moeder zat ook altijd te "soppen".
Pakte een zaadje en ging dat in het water leggen, om het vervolgens weer op te eten........ :P
Volgens mij is het gewoon spelen Ingrid......
Enne leuke link voor je:
http://www.parkietenfreak.nl/r-etiquette.php
hihihihiih :D


Ingrid

Hahahaha Anneke,

Die link ken ik, de bek schep methode etc. Ja ja je hebt een populaire site  :D :wink:.
Tja gewoon spelen, hoe leer ik dat gewoon spelen dan af??(Blizzard houdt het bij "soppen" ze eet dat zaadje echt niet meer op!) Want buiten het vele poetswerk, het ontwijkend van  rondvliegende stukjes appel  :? en het blijven verversen van water zal ik straks graatjemager zijn  :shock:.
Grapje hoor!

Ik leer er wel mee leven zolang mijn vogels dat ook doen  :lol:.

Gr. Ingrid