spiegeltje bij het tam maken

Gestart door glamourgirl, mei 02, 2005, 11:51:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

glamourgirl

hoi hoi! Ik heb sinds een paar daagjes een grasparkiet en hij is niet erg tam. Als ik mijn hand in de kooi doe blijft ie overhet algemeen zitten (wel zenuwachtig, als ik te dicht bij kom springt ie op de bodem en gaat druk doen) maar nu vroeg ik me af of het jusit wel of niet gunstig is om een spiegeltje in de kooi te hangen bij het tam maken. Is het misschien verstandiger om het spiegeltje er pas in te hangen op het moment dat de parkiet tam is of heeft het verder geen invloed op het tam maken? moet een kooi op ooghoogte hangen/staan of is dat niet perse noodzakelijk (ik heb hem nu op een verhoging op de grond.. Ik hoop gauw wat te horen. Groetjes.

Jorijn

Hoihoi,

De plaats van de kooi maakt weinig uit. Alleen let er wel op dat de kooi tochtvrij staat.

En een spiegeltje is aan te raden, Je parkietje ziet dan een 'maatje' en zal zichzelf beter op zijn gemak gaan voelen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Glamour girl

welkom op het forum

Een kooi zet je het beste op ooghoogte en zoals jorijn al zei tochtvrij. :wink:

Een spiegeltje mag je inderdaad zeker gebruiken hoor, daar ziet je parkietje een maatje in en het helpt bij het tam maken van je parkietje

Vele groetjes

Lenthe

ik dacht juist dat er geen spiegeltje in mocht omdat hij die dan als maatje ziet en niet de eigenaar dus zal eht alleen maar averechts werken.


groetjes Lenthe

Neen dat is niet waar hoor een spiegeltje helpt zelfs bij het tam maken :wink:
gr safrena

Danielle

In het begin heb ik geen spiegeltje gebuikt bij het tam maken. Ik had alleen op een gegeven moment moeite om Gijsje buiten de kooi op mijn vinger te laten zitten. En dit lukt me nu al heel goed, omdat ik op een gegeven moment toch een spiegeltje hiervoor heb gebruikt.
Ik denk dus dat het heel handig is voor het tam maken van je parkietje. Ik heb het idee dat Gijsje me nu meer vertrouwd omdat hij ziet dat z'n spiegelbeeld vriendje ook op mijn vinger durft te zitten  :lol:
En als je genoeg aandacht aan het parkietje besteed denk ik dat ze je op een geven moment echt wel interessanter zullen vinden dan hun spiegelbeeld vriendje.
Veel succes verder!

Liefs, Danielle en een kusje van Gijsje

mirjam

Zelf heb ik in het begin geen spiegeltje gebruikt. Alleen als er niemand thuis was heb ik joep een spiegel in zijn kooi gegeven. Als ik thuis was ging de spiegel eruit en was ik degene waarmee hij zich kon vermaken. Dit werkte voor joep prima, want hij was binnen 3 dagen tam genoeg om te vliegen buiten de kooi (nog wat onwennig).
Daarna ging het langzaam aan steeds beter en hij is nu zo tam dat hij halve avonden op je schouder komt zitten en met zijn piepjes en fluitjes precies aangeeft wat hij wil.

Echt heel leuk had neit gedacht dat joep zo tam zou worden.

groetjes Mirjam

xAnoeskax

Ik heb ook verschillende dingen gelezen over spiegeltjes voor je parkiet.
In het ene boek zeiden ze dat het niet aan te raden is, omdat je parkietje dan denkt dat ie een ander vriendje heeft en hij dan minder tam word.
En in het andere boek las ik dat het aan te raden is om een spiegeltje aan je parkiet te geven, omdat ie het fijn vind dat ie een ander vriendje heeft.

Maar aan de ene kant denk ik ook van...wij zijn toch zijn vriendjes?

Als iedereen zegt dat een spiegeltje verder niet uitmaakt voor zijn opvoeding zal het wel zo zijn. ;)

Verder twijfel ik er zelf nog een beetje over.

Safrena

Hey xAnoeskax

Welkom op het forum


Een spiegeltje kan en mag je parkietje zeker hebben ;)

Je parkietje zal niet minder tam worden door een spiegeltje,
integendeel een spiegeltje kan zelfs helpen met het tam maken ;)

je parkietje zal er inderdaad een ander vriendje inzien wat eigenlijk ook wel leuk is voor hem als jij niet thuis bent, zo voelt je parkietje zich niet alleen.  

Vele groetjes

Parkieten-Freak

#8
Een spiegel kan zeker handig zijn bij het tam maken.
De parkiet ziet zijn "maatje" in het spiegeltje, en dat kan hem zeker in het begin meer zelfvertrouwen geven.
Een grasparkiet tam maken heeft uberhaupt niets te maken met de aan- of afwezigheid van een spiegeltje, maar wel met de kwaliteiten en het geduld van de verzorger........ ;)


Lodie

een spiegeltje is niet alleen gunstig voor het tam maken denk ik. want als je ziet hoe mijn vogeltje tekeer gaat als hij met de spiegeltjes speelt dan is dit ook puur plezier  :P ik zou het alleen voor het plezier zelf al aanraden  :D

Robin

hey

ik heb mijn parkietje tam gemaakt met het spiegeltje het ging wel redelijk snel
hoor even snel als het met trosgierst!!

grtz

parrot fruitcake

maar wat als je 2 parkieten hebt?  ik heb er 2 die nog niet zo lang bij elkaar zitten.
helpt een spiegeltje dan of is het juist wat overbodig omdat ze elkaar als maatje hebben?

lennart

es.

Ik heb sinds gisteren 2 jonge parkieten, en ben ook druk bezig ze tam te krijgen.
Wat wel is als je probeert de een op je vinger te laten zitten de andere begint te vliegen en fladderen zodat de ander ook mee gaat doen.
Heb ze eerst wel goed aan mijn hand laten wennen gewoon eerst in de kooi zonder dat ik probeerde ze op mijn vinger te laten zitten, later een bakje erin gezet enz.
NU met veel geduld kan ik ze alle 2 op mijn hand krijgen.
en dat herhaal ik een paar keer per dag, en maar blijven kletsen tegen ze.
Ik sta echt versteld, kan ze ook al over hun koppie aaien en hun borstje  :blush:
Ik ga hier rustig mee door.
Weet niet wat er gebeurt als ze los vliegen of ze dan nog zo op mijn vinger komen zitten. Ben bang van niet  ;)  
Maar Geduld is een schone zaak (zeggen ze) :D

groetjes van Esther

Safrena

Hey parrot fruitcake

Ik heb zelf twee tamme parkietenmeisjes en zij hebben ook spiegeltjes om mee te spelen want dat doen ze graag ;)

Het is dus echt niet overbodig of nutteloos om het spiegeltje er te hangen. sommig parkietje spelen nu eenmaal heel graag met een spiegeltje ook al zijn ze met zijn tweeën ;)

Vele groetjes