Eivoer

Gestart door cicinioh, maart 23, 2006, 12:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cicinioh

hey
jonkies moet ge toch eivoer geven dit klopt toch he?
Men bompa had mij een heel spciaal recept gegeven van2kg chapelure wit, 2kg tarwe kiemen, 2kg, fazanten meel,... heel veel nog en ingewikkeld.

Maar ik heb mij laten vertellen als je een hard gekookt ei mengt met beschuit dat dit ook goed is, welke zou ik het best nemen?
En moet ik dit mengen onder het voer of bij het kasje leggen of wat ?

Safrena

Hey cicinioh

Je moet ervoor zorgen dat de ouders iedere dag eivoer krijgen (speciaal voor parkietjes)
Je hoeft de kleintje inderdaad nog geen eivoer te geven omdat ze dat mee krijgen van de ouders als je de ouders iedere dag ook eivoer geeft.
Kleintjes kunnen ook niet zelfstandig eten en krijgen al hun eten dus van de moeder.

Het beste lijkt me gewoon om een pak eivoer voor parkietje in de winkel te kopen en dit kun je onder het voer of in een apart bakje geven ;)

Een gekookt eitje met beschuit mag ook wel een keer maar niet teveel want dat is niet zo goed dan. ;)

Vele groetjes

cicinioh

ah ok
En hoeveel moet ik die dan ongeveer geven per dag???

Annika

staat op het pak hoeveel je het beste kunt geven.

Zelf maak ik het rul met een beetje warm water, anders eten ze het hier niet.

Kleintjes

Hoihoi,

Eivoer hebben ze niet zo heel veel van nodig. Ik geef ze elke dag of elke 2 dagen n half theelepeltje. Ik geef vooral de oudste wat meer omdat hij 'n tekort had van 't een of ander.

Ik strooi 't eivoer gewoon over t voer en ze eten 't prima hier 8). Ook krijgen ze sla e.d., gezonde snacks zeg maar.

Alle 4 zijn ze gezond en wel. Ben blij dat ik eivoer geef, ze zien er beter uit dan voorheen ( naar mijn gevoel tenminste ) ; veertjes glanzen meer naar mijn idee.

Ik gebruik eivoer van Witte Molen of van Beaphar. Dit doe ik dan in 'n afsluitbaar potje zodat 't droog blijft en dat 't dus langer te bewaren is.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Nina

Hallo  :),

Die van mij eet geen eivoer. Tenminste, ik heb het hem nog nooit zien doen. Toch heb ik altijd een klein bakje staan met 2 eetlepeltjes, met het idee dat als hij het nodig heeft het gaat eten. Is dat goed wat ik doe? Ik ga het denk ik ook eens natmaken, ik hoop dat het helpt.

Nog een klein vraagje: Ik doe 2 lepels voer in het voerbakje omdat hij anders alleen het lekkere eruit eet en dus te weinig verschillende dingen binnenkrijgt. Maar ik heb geen Xtra Vital, maar gewoon een zak zaadjes speciaal voor parkieten v/d dierenwinkel. Of moet je per se Xtra Vital hebben voor wat ik doe?

Safrena

Hey Nina

Mensen die hun parkietjes xtra-vital geven moeten geen eivoer meer bijgeven omdat dit erin zit.

Bij mensen die andere zaadjes geven raden we aan om hun parkietje wel eivoer bij te geven zo een twee tot drie keer in de week en als ze in de rui zijn iedere dag ;)

Je kan het eivoer ook onder de zaadjes mengen ;)

Vele groetjes