Gaat Ze Eitjes Leggen?

Gestart door Simba01, maart 22, 2006, 17:09:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

Hallo allemaal,

Ik maak me nogal erge zorgen om mijn popje simba ze gedraagd zich sinds de laatste 2 weken erg raar. Ze is ineens erg agressief bijten aanvallen als ze in de kooi zit. (ze vliegt altijd met mijn mannetje bubba los de hele dag) Ze zit te graven op de grond in een hoekje en haar poepert is eigelijk ook best wel opgezet en beetje rood. En haar poep lijkt ook wel meer dan normaal.Ik zag ze laatst wel samen wel knuffelen echt paren niet waar ik bij was tenminste.
Kan het zijn dat ze eitjes wil gaan leggen of?
Heb trouwens gen nest matriaal in de kooi.
Groetjes


Safrena

Hey Simba01

Het agressive en bijten doen popjes als ze broeds zijn niet als ze eitjes willen leggen

Echter het graven kan wijzen op het zoeken naar een nestje en een opgezwollen poep is meestal omdat ze inderdaad eitjes wil gaan leggen

Als je merkt dat ze toch echt haar eitjes wil gaan leggen kun je haar misschien dan toch beter een broedhokje geven.

Vele groetjes

Simba01

#2

Liever wil ik geen parkietjes erbij want zou niet weten waar ik dan met ze heen moet. is het dan erg als ik haar dan geen broedhok geef? En hoelang duurt eigelijk zo broed

Safrena

Hey Simba01

Het is zeker niet erg als je haar geen broedhok geeft

Normaal leggen ze dan ook geen eitjes, paar zoals al eerder is vermeld zijn er uitzonderingen.

Het is cru en zielig maar als ze dan toch eitjes legt kun je ze gewoon weghalen.

Een tiental dagen na het paren worden de eitjes gelegd en dan broeden ze ongeveer 21 dagen (uitzonderlijk tot 28 dagen) dan moeten de ouders nog minstens zes weken voor hun kleintjes zorgen
Ze eten geven, leren zelf eten, vliegen,enz...

vele groetjes

Simba01

#4
Nou het is zo ver ze heeft toch haar eerste eitje gelegd zonder nestje. Nu heb ik er maar toch en bakje in gedaan met beetje stro. Want de winkel was net dicht dus kon geen broedhokje kopen. Ze blijft niet de hele tijd bij haar eitje is dat erg of? en Komen er nog meer?
En mag ik er trouwens aankomen?

Safrena

#5
Hey Simba01

Neen hoor dat ze niet op het eitje zit is niet zo erg.
Meestal beginnen ze pas te broeden vanaf het tweede eitje

dus meer eitjes kunnen nog volgen maar dat kan niet met zekerheid verteld
Normaal leggen ze om de dag een eitje ;)

Hoe minder je de eitjes neemt hoe beter als je toch kleintjes wil ;)

Je kan ook in het oog houden of ze in jouw bakje verder haar eitjes legt en je mag  het andere eitje er ook bij leggen ;)

Als je wil weten of ze bevrucht zijn kun je dit zien aan de kleur van het eitje, na een vijftal dagen zouden die dan melkachtig wit zijn als er bevrucht zijn
Zijn ze niet bevrucht dan zullen ze roze doorschijnend blijven

vele groetjes

Simba01

Bedankt voor het antwoord. Maar heb nog 1 vraagje mag ik het eitje nu ook pakken om inhet hokje te stoppen?
Het eitje is trouwens nu helemaal wit.

Safrena

Hey Simba01

Je mag het eitje inderdaad in het bakje stoppen ;)

vele groetjes