wanneer handtam genoeg voor eerste vlucht.

Gestart door Lenthe, mei 01, 2005, 21:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenthe

Ik heb afgelopen vrijdag, nu dus 2 dagen geleden bertje gekocht als vriendje van Leo.
Leo was meteen de eerste dag al tam genoeg dat hij op mijn vinger ging zitten, dus na 2 dagen had hij z'n eerste vlucht. Het fijne aan Leo was dat hij elke keer als ik hem m'n vinger voorhou hij er ook opstapt en ik hem dus makelijk de kooi in kan krijgen.
Bertje daarintegen is sinds gisteravond pas begonnen met op de vinger gaan en was het gister ook beetje moeizaam.
Nu na nog eens 5 keer oefenen, ging het de laatste 3 keer heel goed. Als ik m'n vinger voorhoud dan stapt hij erop en kan ik hem in z'n kooi ronddraagen op m'n vinger. Ook kan ik hem op een andere stok zetten en stapt hij gewoon weer opnieuw op.
Is hij nu tam genoeg voor de eerste vlucht of denken jullie dat ik nog een dagje zal moeten wachten, omdat hij mischien neit meer via m'n vinger terug de kooi ingaat???


groetjes lenthe

Jorijn

Citaat van: Lenthe op mei 01, 2005, 21:08:36
Ik heb afgelopen vrijdag, nu dus 2 dagen geleden bertje gekocht als vriendje van Leo.
Leo was meteen de eerste dag al tam genoeg dat hij op mijn vinger ging zitten, dus na 2 dagen had hij z'n eerste vlucht. Het fijne aan Leo was dat hij elke keer als ik hem m'n vinger voorhou hij er ook opstapt en ik hem dus makelijk de kooi in kan krijgen.
Bertje daarintegen is sinds gisteravond pas begonnen met op de vinger gaan en was het gister ook beetje moeizaam.
Nu na nog eens 5 keer oefenen, ging het de laatste 3 keer heel goed. Als ik m'n vinger voorhoud dan stapt hij erop en kan ik hem in z'n kooi ronddraagen op m'n vinger. Ook kan ik hem op een andere stok zetten en stapt hij gewoon weer opnieuw op.
Is hij nu tam genoeg voor de eerste vlucht of denken jullie dat ik nog een dagje zal moeten wachten, omdat hij mischien neit meer via m'n vinger terug de kooi ingaat???


groetjes lenthe

ik snap het niet? Je zegt dat hij al een paar keer heeft gevlogen zonder problemen? en dan ga je vragen of hij klaar is voor zijn eerste vlucht? :P

als jou parkietje tam genoeg is dat hij naar je luisterd, en op je vinger komt zitten ect. Dan mag je parkietje gerust rondvliegen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Jorijn, goed lezen  :wink:, Leo heeft al eerder gevlogen, Bertje nog niet.

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, Lenthe. Als Bertje al zo flink opstapt wanneer je je vinger voor hem houdt, lijkt mij dat je het kunt wagen.

Gr. Ingrid

Jorijn

Oeps  :shock:

In dat geval ben ik het ook met Ingrid eens ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Renate

Hoi,

Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik een nieuw parkietje, ik heb hem sinds gister avond. Gelijk vanaf het eerste moment gaat ie al op m`n vinger zitten, en probeert via m`n arm de kooi te verlaten. Ik kan alles bij hem doen, ik kan hem zelfs gewoon vast pakken zonder dat ie probeert te ontsnappen of gaat bijten (ik moest dit vastpakken doen om hem in z`n nieuwe kooi te krijgen). Betekent dit dat ie al uit z`n kooi kan of is dit toch nog te vroeg???

Alvast bedankt

Carla

Bij Tommy was dit ook zo ! Hij heeft gelijk dezelfde dag mogen rondvliegen en ik heb nog geen problemen gehad.

Danielle

Het is denk ik altijd een gok om te kijken of het buiten de kooi ook al goed gaat, maar het is wel heel erg belangrijk dat ze in de kooi al naar het commando luisteren dat ze op je vinger moeten zitten. Want anders lijkt het me helemaal geen doen om ze dat buiten de kooi ook goed aan te leren.
Bij mij luisterde ze hier in de kooi wel naar, maar buiten de kooi moest ik het nog een keer gaan leren. Uiteindelijk na heel veel moeite en stress vanwege het niet terug krijgen in de kooi, gaat het nu wel goed. Dus ook altijd volhouden!

liefs, Danielle

Renate

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik hoef geen commando te geven, zodra ik m`n hand in de kooi doe, gaat
ie er op zitten. Ik ben wel heel uitbundig en trots als ie weer gaat zitten en hij krijgt dan ook wat lekkers!!! :D

Lenthe

Bertje heeft z'eerste vlucht gehad en het ging goed. Het was even onwennig want hij vloog eerst nogal erg tegen het plafond aan en het landen ging niet vlekkeloos, maar nu heeft hij eht al aardig onder de knie.
Het in de kooi gaan is nog beetje lastig, maar na enkele pogingen gaat het goed. Helaas meot ik wel eerst Bertje in de kooi zetten, want als leo al in de kooi zit en Bertje moet er dan nog in, dan doet ie het dus niet. (uit de kooi trouwens ook niet) Mar goed, nog flink oefenen met ze en dan gaat het vast goed komen.

groetjes lenthe